(၂၃-၆-၀၅ တြင္ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာမဂၢင္ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ေထာင္တြင္းရွိသံဃာအာဇာနည္မ်ားကိုဂုဏ္ျပဳ အပ္ပါသည္)
၀င္းႏိုင္ဦး
ေထာင္ထဲမွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို လုိေလေသး မရိွေအာင္ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳ၊ ေအာက္ေျခသိမ္း ဂ႐ုစုိက္သူေတြကေတာ့ တျခားသူေတြ မဟုတ္ၾက ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးမႈနဲ႔ေထာင္က်လာသူ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက `မင္းတုိ႔ေကာလိပ္ေက်ာင္းသားေတြလည္း ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္ကုန္ၿပီ´ လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ခ်စ္စႏိုးနဲ႔ရယ္သြမ္းေသြး မိန္႕ၾကားတတ္ပါတယ္။
၁၉၉၁ ခုႏွစ္တုန္းက အင္းစိန္ေထာင္၊ အ ေဆာင္ တေဆာင္ တေဆာင္မွာ သံဃာအ ပါး ငါးဆယ္ေလာက္စီ
ရိွတတ္လို႔ ေပါင္းလုိက္ရင္ သံဃာ အ ပါး ႏွစ္ရာေလာက္ အင္းစိန္ေထာင္မွာ ရိွပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အ တြက္ အခက္အ ခဲရိွတာက အ ႐ုဏ္ဆြမ္း ကိစၥပါပဲ။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ညစာ
မစားၾကပါဘူး။ အ ႐ုဏ္ဆြမ္း စားဖုိ႔က်ေတာ့ မနက္ (၆)နာရီ၊ (၇)နာရီေလာက္မွ ေထာင္က ဖြင့္တာဆုိေတာ့
ေထာင္ဖြင့္ခ်ိန္မတုိင္ခင္ ဘယ္သူမွ အိပ္ယာကေန ထထိုင္ခြင့္၊ လမ္းေလွ်ာက္ခြင့္ မရိွတဲ့အ တြက္ အ ႐ုဏ္ဆြမ္းကိုမနက္ေစာေစာမွာ မကပ္ႏုိင္ပါဘူး။အ႐ုဏ္ဆြမ္းကိစၥ စီစဥ္ပုံကေတာ့ ဆရာေတာ္ ႀကီးေတြအ တြက္ရတဲ့ညစာခြဲတမ္းကို ေက်ာင္းသားေတြကညဖက္မွာသိမ္းထား၊ခ်န္ထားတတ္ပါတယ္။မနက္ ေထာင္ ဖြင့္ေတာ့မွ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ ကမန္းကတန္း ေျပးၿပီး အ႐ုဏ္ဆြမ္း ကပ္ၾကရပါေတာ့ တယ္။ ေထာင္ ထမင္းက ေကာင္းတာမဟုတ္ေတာ့ အ႐ုဏ္ဆြမ္းကပ္ခ်ိန္မွာညဖက္ သိမ္းထားတဲ့ ထမင္းက သိုးခ်င္ သုိးေနတတ္တာပါ။အဲဒီလို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြ ရရမယ့္ ညစာခြဲတမ္းကို ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ့ မနက္ အ႐ုဏ္ဆြမ္းအတြက္ ဆိုၿပီးေဘးဖယ္ သိမ္းထားတာကိုပဲ တခါတခါ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက မရွဳစိမ့္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ `ညဘက္ ထမင္းမသိမ္းရ၊ ျပင္းထန္စြာ အ ေရးယူမည္´ လို႔ေတာင္ တခါတခါ အ မိန္႔ ထုတ္တတ္ပါေသးတယ္။ အ ဲဒီ အ ခါမ်ိဳးေတြမွာဆရာေတာ္ႀကီးေတြ အ႐ုဏ္ဆြမ္း မစားရေတာ့လုိ႔ ေက်ာင္းသားေတြကရသေလာက္မုန္႔ေတြဘာေတြရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီးအ႐ုဏ္ဆြမ္းအျဖစ္ကပ္ ၾကရပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေထာင္ထဲမွာ လက္အ ုပ္ခ်ီ ရွိခိုးၾကတာကိုေတာင္ ဗုဒၶဘာသာေတြပဲ
ျဖစ္ၾကတဲ့ ေထာင္အ ာဏာပုိင္ေတြက ႀကိဳက္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ `ဘုန္းႀကီးေတြ ကတုံးမတုံးရ´ လို႔ေတာင္ေထာင္ထဲမွာ အ မိန္႔ ထုတ္ေသးတာပါ။ အဲဒီလို န၀တနဲ႔ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကိုရဟန္းအ ျဖစ္ အသိအ မွတ္ မျပဳၾကဘဲ ခိုးဆိုးလုယက္ ရာဇ၀တ္သားေတြလုိ ဆက္ဆံတာကို ေထာင္သားေတြကမခံခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြ အ ေရးယူရင္လည္းယူ၊ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ေထာင္ထဲမွာေတြ႔ရင္ ေတြ႔လိုက္တာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ေတြ႔တဲ့ေနရာမွာ ေက်ာင္းသားေတြက ႐ို႐ုိေသေသ ထိုင္ၿပီးရိွခိုးကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။ဒါ့အျပင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီက တရားနာခြင့္၊ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ခြင့္ေတြ ရေအ ာင္၊ဆရာေတာ္ ႀကီးေတြကို ခမ္းခမ္းနားနား ကန္ေတာ့ခြင့္ ရေအ ာင္ ေက်ာင္းသားေတြ ႀကံဖန္ စီစဥ္ၾကပါတယ္။ ဥပမာ
ေထာင္နံရံမွာ ဘုရားပုံ ေရးဆြဲၿပီး ဘုရားအ ေနကဇာတင္ပြဲ လုပ္တာမ်ိဳး၊ ၀ါဆို လျပည့္ေန႔တို႔၊ ကထိန္ပြဲတို႔
လုပ္တာမ်ိဳးေတြပါ။အဲဒီေန႔ေတြဆိုရင္အခန္းတခန္းရဲ့ ေခါင္းရင္းခန္းမွာ ေကာ္ေဇာေတြ၊ ေစာင္အ ေကာင္း
စားေတြ ခင္း၊ ရဟန္းပ်ိဳေတြ၊ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ပင့္ဖိတ္၊ ဆြမ္းကပ္၊ တရားနာ၊ ရိွခိုး၊ ေရစက္ခ်၊ အ မွ်အတမ္း ေပးေ၀ၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္း ရႊင္လန္း၀မ္းေျမာက္ေတာ္မူၾကၿပီး တရားေဒသနာ ေဟာၾကားေတာ္မူၾကတာမို႔
ေထာင္ငရဲခန္းမွာ တရားနတ္စည္ ရႊမ္းေနတာ ၾကည္ႏူးစရာ၊ မ်က္ရည္လည္စရာႀကီးပါ။အဲဒီလို ေထာင္ထဲမွာ သံဃာေတာ္ေတြကို ပူေဇာ္တဲ့ပြဲ၊ တရားသံေတြနဲ႔ ရွားရွားပါးပါး ၾကည္ႏူးစရာ ျဖစ္ေနတဲ့ဘာသာေရးပြဲကို ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြပဲ ျဖစ္ၾကတဲ့ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက မနာလို မရွဳစိမ့္ ျဖစ္ၾကတာအံ့အ ားသင့္စရာပါပဲ။
တခါတုန္းက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ေခါင္းရင္းခန္း တင္ၿပီး ရိွခိုးၾကမယ္၊ တရားနာၾကမယ္ ဆုိေတာ့ မိန္းမမႈ၊
ဘိန္းမႈ၊ လိမ္လည္မႈ၊ စသျဖင့္ ရာဇ၀တ္မႈ တခုခု က်ဴးလြန္ၿပီး ေထာင္က်လာတဲ့၊ ၀ိနည္းသိကၡာ က်ိဳးေပါက္လုိ႔
ရဟန္း မဟုတ္ေတာ့တဲ့ ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကိုပါ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ အ တူ
ေခါင္းရင္းခန္းတင္ၿပီး တရားေဟာခိုင္းရမယ္လို႔ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက တမင္ အ က်ပ္ကိုင္လာပါတယ္။
ေက်ာင္းသားေတြကလည္း အဲဒီလို ၀ိနည္း ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး ရာဇ၀တ္မႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြကို
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ဖ်ာတခ်ပ္ထဲယွဥ္တြဲထုိင္တာမ်ိဳးမၾကည့္ရက္ႏိုင္ဘူးေပါ့။ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက လည္းသူတုိ႔ ေျပာတဲ့အတုိင္း လက္မခံရင္ အခမ္းအနား လုပ္ခြင့္မေပးဘူးလုိ႔ ေျပာတယ္။အဲဒီလို ႏွစ္ဖက္ တင္းမာေနခ်ိန္မွာ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို ဆံုးမရွာပါတယ္။ `ထိုင္ခြင့္ေပးလုိက္ပါ ငါ့သားတုိ႔။ သူတုိ႔ ယွဥ္ျပီး ထုိင္၀့ံရင္ ထုိင္ပါေစ´ တဲ့။
ရာဇ၀တ္မႈနဲ႔ ေထာင္က်လာတဲ့ အဲဒီ ဘုန္ႀကီးေတြကလည္း ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ ေထာင္အ ာဏာပိုင္နဲ႔ အာဏာပိုင္လူဆုိးေတြ မသိေအာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြဆီ တိတ္တဆိတ္လာၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ၾကမ္းတေျပးတည္းယွဥ္ၿပီး သူတုိ႔ မထုိင္၀့ံတဲ့အ ေၾကာင္း၊ ဒါေပမယ့္ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက အတင္းထုိင္ခိုင္းေနတာမို႔ေၾကာက္တဲ့အတြက္ထိုင္ရမွာမို႔ခြင့္လႊတ္ပါမယ့္အ ေၾကာင္း ေလွ်ာက္တင္ၾကပါတယ္။ သေ ဘာထားႀကီးေတာ္မူၾကတဲ့ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက ခြင့္လႊတ္ပါတယ္။အဲဒီလိုနဲ႔ အခမ္းအနား လုပ္ခ်ိန္ လည္း က်ေရာ အဲဒီ ဘုန္းႀကီးေတြ လည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ေဇာေခၽြးေတြျပန္၊ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ႐ို႐ိုေသေသ ကန္ေတာ့ၿပီး တုန္တုန္ယင္ယင္နဲ႔ ၀င္ထုိင္ၾကပါတယ္။
ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြကို ေၾကာက္ၾကတာကိုး။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ထူးထူးျခားျခား ေျပာစရာတခု ရိွပါေသးတယ္။ န၀တ စစ္အ စိုးရက
ဆရာေတာ္ေတြကို အတင္းအဓမၼ ဖမ္းဆီးၿပီး ေထာင္ထဲမွာ သဃၤန္း၀တ္ခြင့္ မျပဳတာရယ္၊ ရာဇ၀တ္သားေတြလိုဆက္ဆံတာရယ္ကို တပည့္ ဒါယကာေတြက မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ၾကၿပီးဆရာေတာ္ႀကီးေတြ
ေထာင္က လြတ္လာေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ ထုံးစံအတုိင္း သိကၡာျပန္ထပ္ေပးၾကပါတယ္။ အဲဒီလို သိကၡာထပ္ေပးတာတႀကိမ္လည္း မဟုတ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္လည္း မဟုတ္၊ တပတ္တႀကိမ္ အပတ္တိုင္း ဒါယကာ တေယာက္ၿပီးတေယာက္သိကၡာ ထပ္ေပးၾကတာပါ။အဲဒီလို အပတ္တုိင္း သိကၡာထပ္ေပးတာ က်ေနာ္တို႔ သိရသေလာက္ သာေကတ ဆရာေတာ္ဆိုရင္တႏွစ္ေက်ာ္တဲ့အထိ သိကၡာထပ္ေပးတဲ့ ဒါယကာေတြ မကုန္ေသးပါဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြက `ဒကာေတြပင္ပန္းတယ္´ ဆုိၿပီး တားျမစ္ေတာ္မူေပမယ့္လည္း မရပါဘူး။ ဒါယကာေတြက `ဆရာေတာ္ေတြကို န၀တကေထာင္ထဲထည့္ၿပီး တႀကိမ္ပဲ သိကၡာခ်တာ။ တုိ႔က ဆရာေတာ္ေတြကို အ ႀကိမ္ႀကိမ္ သိကၡာ ျပန္ထပ္ေပးႏိုင္တယ္´ လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။
ေထာင္ကလြတ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္း တခ်ိန္မွာ မဟာေဗာဓိ ဆရာေတာ္ဆီ က်ေနာ္ သြားေရာက္ ဖူးေတြ႔ပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကို ေထာင္၀တ္စုံ အ ေပၚေအာက္ အ ျဖဴနဲ႔ ေတြ႔ေနက် ဆုိေတာ့ အ ခုလို သဃၤန္းနဲ႔ ေတြ႔ရေတာ့
က်ေနာ့္မွာ အ ျမင္ဆန္းေနသလို တမ်ိဳးႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း က်ေနာ့္ခံစားခ်က္ကို
ရိပ္မိတယ္ ထင္ပါရဲ့။ ရယ္ေနတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးက သူ ေထာင္က ထြက္ၿပီးေနာက္ပုိင္း ေရးေနတဲ့
က်မ္းတက်မ္းရဲ့ စာမူကုိ က်ေနာ့္ကို ျပတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ စာေပပရိယတိၱ ျပန္႔ပြားေရးကု ိ အ င္မတန္အားထုတ္ေတာ္မူတာကလား။ ဆရာေတာ္ႀကီး ျပဳစုေရးသား စီရင္ခဲ့တဲ့ က်မ္းေတြ မနည္းပါဘူး။
က်ေနာ္ ျပန္ခါနီး ဦးခ် ႏႈတ္ဆက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးက `ေထာင္ထဲက ေက်ာင္းသားေတြ ဘယ္လိုအ ေျခအ ေနရိွသလဲ၊ လြတ္လာသူေတြ ေနထိုင္ေကာင္းေရာ ရိွၾကရဲ့လား၊ ေနရ ထိုင္ရ အဆင္ေျပၾကရဲ့လား´စသျဖင့္ ပူပူပင္ပင္ ေမးေတာ္မူရွာပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာ ဂ႐ုစိုက္ခဲ့တဲ့ အ တြက္ ေက်ာင္းသားေတြကုိေက်းဇူးတင္ေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။
No comments:
Post a Comment