(၂၃-၆-၀၅ တြင္ပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာမဂၢင္ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ေထာင္တြင္းရွိသံဃာအာဇာနည္မ်ားကိုဂုဏ္ျပဳ အပ္ပါသည္)
၀င္းႏိုင္ဦး
တရက္၊ အမွတ္(၃)ေဆာင္မွာ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြ အမိန္႔နဲ႔ ေထာင္လူဆိုးက သံဃာေတာ္ေတြ ကို ေခၚယူၿပီးေျမႀကီးေပၚမွာ တန္းစီ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္ခိုင္းထားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူဆိုးက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရွ႕၊လက္သီးဆုပ္၊ မ်က္ႏွာေၾကာတင္းတင္းနဲ႔ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း `ဘုန္းႀကီးေတြ ဘာေတြ ငါကဂ႐ုစိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ငါက လူသတ္ မႈနဲ႔ ေထာင္ က်လာ တာ။ ေထာင္ ထဲမွာ ေထာင္အ ၀တ္အစားနဲ႔ ေနရရင္ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူပဲ။ လူဆိုရင္ အလုပ္လုပ္ရမယ္´ လို႔ ေစာ္ကားေမာ္ကား ေျပာပါေတာ့တယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ေပါက္တူး ေပါက္၊ ေျမဆြ၊ ေရထမ္း စတဲ့ ေတာင္ယာ အ လုပ္ၾကမ္းေတြ လုပ္ခုိင္းေနတာပါ။အဲဒီအခ်ိန္မွာ သာေကတ ဆရာေတာ္က ခံလည္းခံျပင္း၊ စိတ္လည္း ထိခိုက္သြားလို႔ ထင္ပါရဲ့၊အသားတဆတ္ဆတ္တုန္ရင္း မ်က္ရည္၀ဲ၀ဲနဲ႔ `ေအ း၊ မင္းတုိ႔က ငါတုိ႔ကုိ လူလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး အဲဒီလိုစကားေျပာရင္ ငါတို႔ကလည္း ဘုန္းႀကီးစကား မေျပာဘူး။ လူစကား ေျပာမယ္။ မင္းတုိ႔ေကာင္ေတြကို
ေၾကာက္မယ္ မထင္နဲ႔။ မင္း လူသတ္သမား ျဖစ္သလို ငါတို႔ကလည္း အဲဒါမ်ိဳးျဖစ္ဖုိ႔ ၀န္မေလးဘူးကြ´ လို႔ ထ
ေျပာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ေထာင္အာဏာပိုင္တပည့္ လူသတ္သမား လူဆိုး ပါးစပ္ ပိတ္သြားပါေတာ့တယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ငယ္ရြယ္တဲ့ စာသင္သား ရဟန္းပ်ိဳေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္
ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကလည္း ရဟန္းပ်ိဳေတြကို ဆုံးမ ၾသ၀ါဒေပးၿပီး စာေပ
ပိဋကတ္ သင္ေပးၾကပါတယ္။အဲဒီလို ေနရင္းက တခါမွာေတာ့ ရဟန္းပ်ိဳေတြထဲက ရြာမဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကရဲ့ တပည့္လည္းျဖစ္၊ စာလည္းအင္မတန္ေတာ္တဲ့ ရဟန္းပ်ိဳတပါးဟာ ေထာင္ထဲက ဆိုးဆုိး၀ါး၀ါး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အ ျဖစ္အ ပ်က္ေတြကုိေန႔စဥ္လုိလို ျမင္ေနရေတာ့ စိတ္ကစင့္ က လ်ား ျဖစ္ စိတ္ေဖာက္စ ျပဳလာပါတယ္။ ၾကာလာရင္ အ ေျခအ ေနပုိဆိုးၿပီး ႐ူးသြပ္သြားမွာ စိုးရိမ္လို႔ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳကို ျပင္ပေဆး႐ုံမွာ ေဆးကုသေပးဖုိ႔ ဆရာေတာ္ေတြကေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကုိ ေမတၱာ ရပ္ခံပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ဆရာေတာ္ေတြရဲ့ေမတၱာရပ္ခံခ်က္ကို ဂ႐ုမစိုက္ ဘဲ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳေလးကုိ အ ေဆာင္ကေန ေခၚထုတ္သြားၿပီးေထာင္ေဆး႐ုံ၀င္းထဲမွာ ရိွတဲ့ `အ႐ူးတိုက္´ မွာ လက္လြတ္စပယ္ သြား ထည့္ထားလုိက္ပါေတာ့တယ္။
စိတ္ ေနာက္႐ုံသာ ေနာက္စျပဳေသးတဲ့ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳေလးဟာ အ႐ူးတိုက္က အ႐ူးရင့္မေတြနဲ႔ ေနလည္း
ေနလိုက္ရေရာ မၾကာပါဘူး။ သြက္သြက္လည္ေအာင္ လုံး၀ ႐ူးသြပ္သြားပါေတာ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္းရဟန္းပ်ိဳေလးကို ႏွေမ်ာ႐ုံ၊ သူ႔အတြက္ ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္႐ုံက လြဲလို႔ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
သာေကတ ဆရာေတာ္ႀကီး ေထာင္က လြတ္လာေတာ့ တပည့္ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကုိ ေထာင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔
ေၾကေၾကကြဲကြဲ ျပန္ေျပာတဲ့ စကားတခြန္း ရိွပါတယ္။ အဲဒီစကားကေတာ့ `ငရဲေတာင္ ဒီေလာက္ ဆိုးမယ္
မထင္ပါဘူးကြာ´ တဲ့။ တပည့္ ဒကာဒကာမေတြ မ်က္ရည္ ၀ဲၾကရပါတယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ထင္ရွားတဲ့ ေနာက္ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးကေတာ့ မဂၢင္ဆရာေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ေတာ္
(၇၀)ေက်ာ္၊ ေထာင္ရွစ္ႏွစ္ အက်ခံေနရသူပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံအ ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ဖူးၿပီး ဘာသာစကားအ မ်ိဳးမ်ိဳး တတ္ကၽြမ္းေတာ္မူပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ဘီေအ ဘြဲ႔ ယူခဲ့ပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္တုန္း
က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာစာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ အိႏၵိယစာေရးဆရာႀကီး ရာဟုလာ သိကိစၥည္းနဲ႔
ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ရာဟုလာ သိကိစၥည္းအ ေၾကာင္းေတြ ျပန္ေျပာျပတာ ေက်ာင္းသားေတြ
စိတ္၀င္စားစရာႀကီးပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ အ ိႏိၵယႏိုင္ငံကေန တိဘက္ကို ကုန္းေၾကာင္းေလွ်ာက္ၿပီး
တိဘက္ဗုဒၶဘာသာကို ႏွစ္အ ေတာ္ၾကာ ေလ့လာခဲ့ပါေသးတယ္။
ေထာင္ထဲ ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားေတြ ခ်ဥ္ျခင္း အတက္ဆုံးက စာသင္ခ်င္ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္
ေထာင္က စာဖတ္ခြင့္ မေပးေတာ့ သမုိင္း၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ အဂၤလိပ္စာ စတဲ့ အ ေၾကာင္းအ ရာေတြကုိ
တတ္သိႏွံ႕စပ္သူေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမးစမ္း၊ မွတ္သား သင္ၾကားရပါတယ္။ ေထာင္က အဲဒါမ်ိဳးကိုေတာင္
လက္မခံဘဲ `စာမသင္ရ´ ဆိုၿပီး အမိန္႔ ထုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာငတ္မြတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက
`ေျဗာင္´ မသင္ရရင္ `ခိုး´ သင္ပါတယ္။
မဂၢင္ဆရာေတာ္က အဂၤလိပ္စာ အင္မတန္ ေကာင္းတာဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက စာသင္ေပးဖို႔ ၀ိုင္း
ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ေက်ာင္းသားေတြကို က႐ုဏာသက္ေတာ္မူတာနဲ႔ `ပညာအ ေမြေပးတာ ျမတ္တယ္´ ဆုိၿပီး အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးပါတယ္။အဲဒီကိစၥကို ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြ မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး `ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ လူစုတယ္´ ဆိုတဲ့ မခိုင္မလုံ အ ေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕ တားျမစ္ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာလူဆိုးေတြ လက္ေ၀ွ႕ ခ်ိန္းထုိးၾကတာတုိ႔၊ ေလာင္းကစားၾကတာတို႔ က်ေတာ့ `လူစုတယ္´ ဆုိၿပီး မတားျမစ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္က စာဆက္သင္ေပးတာပါပဲ။ `အဂၤလိပ္စာလည္း နားလည္၊ တၿပိဳင္တည္းမွာ
ဘာသာေရးကိုလည္း ပိုသိ´ ဆုိၿပီး သင္ေပးတာမ်ိဳးပါ။ ဆရာေတာ္ သင္ေပးလုိက္လို႔ ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္နဲ႔ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိအဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ၊ပါဠိသုံးဘာသာနဲ႔တတ္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေထာင္ ထဲမွာအမ်ားႀကီးပါ။အဲဒီလို ေက်ာင္းသားေတြကုိ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးရေကာင္းလားဆုိၿပီး ေထာင္ထဲမွာ မဂၢင္ဆရာေတာ္ ခဏခဏတိုက္ပိတ္ခံရပါတယ္။ တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္က ျပန္လြတ္လာရင္ ဆရာေတာ္က စာ ဆက္သင္တာပါပ။ဲ
ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ ရဲ၀့ံျပတ္သားတဲ့ စကားတခြန္း ရိွပါတယ္။ `ငါ့ကို ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ေပးလို႔
တိုက္ပိတ္ရင္၊ တိုက္ထဲမွာ စာဆက္သင္မယ္´ ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ေထာင္ထဲမွာ ျပႆနာ ရွာလြန္းလုိ႔ ဆုိၿပီးအ င္းစိန္ေထာင္ကေန သရက္ေထာင္ကို က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားတရာ၊ အ ေျပာင္းခံရေတာ့
ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက ဆရာေတာ္ကိုလည္း `ခ်န္´ မထားပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႕အ တူ ေထာင္
ေျပာင္းလိုက္ပါတယ္။
မဂၢင္ဆရာေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အ ျဖစ္အပ်က္တခု မွတ္မိပါေသးတယ္။
သရက္ေထာင္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း က်ေနာ္နဲ႔ တျခားႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားရွစ္ဦးကို အ ေၾကာင္းျပခ်က္ မရိွဘဲ၊ေထာင္အ ာဏာပိုင္ ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္တယ္လုိ႔ စြဲခ်က္တင္ၿပီး ေဒါက္ေျခက်င္းခတ္၊ တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ သရက္ေထာင္၊ အ မွတ္(၃)တိုက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ တိုက္ပိတ္ခံေနရပါတယ္။သိပ္ မၾကာပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိက္ကို တိုက္ပိတ္ျပစ္ဒဏ္နဲ႔ ေနာက္ထပ္ အက်ဥ္းသားတဦး ေရာက္လာပါတယ္။
တျခားသူ မဟုတ္ပါဘူး။ မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးပါ။ ထုံးစံအတုိင္း `ေက်ာင္းသားေတြကုိ စာသင္ေပးမႈ´ နဲ႔
ဆရာေတာ္ကို တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္ ေပးလိုက္တာပါ။ အဲဒီလိုနဲ႔ အမွတ္(၃)တိုက္မွာ တိုက္ပိတ္ျပစ္ဒဏ္ ခံေနရတုန္းတေန႔မွာ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔ကို အ ျပစ္မရိွ အ ျပစ္ရွာၿပီး ပက္ပက္စက္စက္ ထုတ္ ႐ိုက္ပါတယ္။အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ `ႏိုင္ငံေရးသမား ေက်ာင္းသားေကာင္ေတြ မာနႀကီးတယ္´ ဆိုတဲ့မလိုမုန္းထားမႈနဲ႔ပါ။ ႐ိုက္တာကလည္း ေထာင္၀ါဒါေတြ အုပ္စုလိုက္ လက္လြတ္စပယ္ ၀ိုင္း႐ိုက္တာပါ။တခ်ိဳ႕ဆုိေနာက္ပုိင္းမွာ ေဆးအေတာ္ကုယူရပါတယ္။(ဒီအ ေၾကာင္း ေနာက္ပုိင္းမွာ ေဖာ္ျပပါ မယ္)။အ ဲဒီအ ခ်ိန္အ သက္(၇၀)ေက်ာ္ ရိွၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုပါ ခ်န္မထားဘဲ ဘာမဆိုင္ ညာမဆုိင္ ႐ိုက္ပါတယ္။ေက်ာင္းသားေတြက ကုိယ္တုိင္ အ ႐ိုက္ခံေနရတဲ့ ၾကားထဲက မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ၿပီး `ခင္ဗ်ားတုိ႔
မိုက္႐ိုင္းလွခ်ည္လား၊ ဗုဒၶဘာသာေတြ မဟုတ္ၾကဘူးလား၊ အဲဒါ ဆရာေတာ္ႀကီးကြ´ လို႔ ၀ိုင္းေအ ာ္ ၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလုိ ေအ ာ္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြ ပို အ႐ိုက္ခံရမွာကို စိုးရိမ္ၿပီး `ငါ့သားတို႔၊ မေျပာၾကနဲ႔၊သူတို႔ ႐ိုက္ခ်င္ရင္ ႐ိုက္ပါေစ´ လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို တားေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ႐ိုက္တာႏွက္တာကိုမညည္းမညဴ သည္းခံေတာ္မူရွာပါတယ္။
က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ ၁၉၉၀ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလက အင္းစိန္ေထာင္မွာ တိုက္ ဆႏၵျပ ပြဲ ျဖစ္တုန္းကလည္းအမွတ္(၄)တိုက္က သံဃာေတာ္ႏွစ္ပါး (အဲဒီတုန္းက သဃၤန္း၀တ္လ်က္နဲ႔ႀကီးပါ) ကို သတိလစ္ေအ ာင္ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက ထုတ္ ႐ိုက္ပါေသးတယ္။
ပိဋကတ္သုံးပုံ အ ာဂုံေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးသုမဂၤလကိုေတာင္ န၀တ စစ္အစိုးရက မိုက္မိုက္႐ုိင္း႐ုိင္းအ လုပ္ၾကမ္း ရဲဘက္စခန္း ပို႔ခဲ့ေသးတာပါ။ မပို႔ခင္ မိမိသေဘာန႔ဲ မိမိ ရဟန္းဘ၀ကို စြန္႔ၿပီး လူထြက္ေၾကာင္း
စာတေစာင္ကုိ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက ေရးလာၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးကို အတင္း လက္မွတ္ထုိးခိုင္းပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက `အသက္သာ အေသခံမယ္။ ရဟန္းဘ၀ေတာ့ ငါ မစြန္႔ဘူး´ ဆုိၿပီး လက္မွတ္မထိုးဘဲ
တင္းခံေတာ္မူမွ န၀တ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြ လက္ေလွ်ာ့သြားခဲ့ပါတယ္။
၀င္းႏိုင္ဦး
တရက္၊ အမွတ္(၃)ေဆာင္မွာ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြ အမိန္႔နဲ႔ ေထာင္လူဆိုးက သံဃာေတာ္ေတြ ကို ေခၚယူၿပီးေျမႀကီးေပၚမွာ တန္းစီ ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္ခိုင္းထားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ လူဆိုးက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေရွ႕၊လက္သီးဆုပ္၊ မ်က္ႏွာေၾကာတင္းတင္းနဲ႔ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း `ဘုန္းႀကီးေတြ ဘာေတြ ငါကဂ႐ုစိုက္တာ မဟုတ္ဘူး။ ငါက လူသတ္ မႈနဲ႔ ေထာင္ က်လာ တာ။ ေထာင္ ထဲမွာ ေထာင္အ ၀တ္အစားနဲ႔ ေနရရင္ဘုန္းႀကီး မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူပဲ။ လူဆိုရင္ အလုပ္လုပ္ရမယ္´ လို႔ ေစာ္ကားေမာ္ကား ေျပာပါေတာ့တယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကုိ ေပါက္တူး ေပါက္၊ ေျမဆြ၊ ေရထမ္း စတဲ့ ေတာင္ယာ အ လုပ္ၾကမ္းေတြ လုပ္ခုိင္းေနတာပါ။အဲဒီအခ်ိန္မွာ သာေကတ ဆရာေတာ္က ခံလည္းခံျပင္း၊ စိတ္လည္း ထိခိုက္သြားလို႔ ထင္ပါရဲ့၊အသားတဆတ္ဆတ္တုန္ရင္း မ်က္ရည္၀ဲ၀ဲနဲ႔ `ေအ း၊ မင္းတုိ႔က ငါတုိ႔ကုိ လူလို႔ သတ္မွတ္ၿပီး အဲဒီလိုစကားေျပာရင္ ငါတို႔ကလည္း ဘုန္းႀကီးစကား မေျပာဘူး။ လူစကား ေျပာမယ္။ မင္းတုိ႔ေကာင္ေတြကို
ေၾကာက္မယ္ မထင္နဲ႔။ မင္း လူသတ္သမား ျဖစ္သလို ငါတို႔ကလည္း အဲဒါမ်ိဳးျဖစ္ဖုိ႔ ၀န္မေလးဘူးကြ´ လို႔ ထ
ေျပာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ေထာင္အာဏာပိုင္တပည့္ လူသတ္သမား လူဆိုး ပါးစပ္ ပိတ္သြားပါေတာ့တယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ငယ္ရြယ္တဲ့ စာသင္သား ရဟန္းပ်ိဳေတြက ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကို ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္
ေျခဆုပ္လက္နယ္ ျပဳၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြကလည္း ရဟန္းပ်ိဳေတြကို ဆုံးမ ၾသ၀ါဒေပးၿပီး စာေပ
ပိဋကတ္ သင္ေပးၾကပါတယ္။အဲဒီလို ေနရင္းက တခါမွာေတာ့ ရဟန္းပ်ိဳေတြထဲက ရြာမဆရာေတာ္ ဦးတိေလာကရဲ့ တပည့္လည္းျဖစ္၊ စာလည္းအင္မတန္ေတာ္တဲ့ ရဟန္းပ်ိဳတပါးဟာ ေထာင္ထဲက ဆိုးဆုိး၀ါး၀ါး ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္း အ ျဖစ္အ ပ်က္ေတြကုိေန႔စဥ္လုိလို ျမင္ေနရေတာ့ စိတ္ကစင့္ က လ်ား ျဖစ္ စိတ္ေဖာက္စ ျပဳလာပါတယ္။ ၾကာလာရင္ အ ေျခအ ေနပုိဆိုးၿပီး ႐ူးသြပ္သြားမွာ စိုးရိမ္လို႔ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳကို ျပင္ပေဆး႐ုံမွာ ေဆးကုသေပးဖုိ႔ ဆရာေတာ္ေတြကေထာင္အာဏာပိုင္ေတြကုိ ေမတၱာ ရပ္ခံပါတယ္။ ေထာင္အာဏာပိုင္ေတြက ဆရာေတာ္ေတြရဲ့ေမတၱာရပ္ခံခ်က္ကို ဂ႐ုမစိုက္ ဘဲ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳေလးကုိ အ ေဆာင္ကေန ေခၚထုတ္သြားၿပီးေထာင္ေဆး႐ုံ၀င္းထဲမွာ ရိွတဲ့ `အ႐ူးတိုက္´ မွာ လက္လြတ္စပယ္ သြား ထည့္ထားလုိက္ပါေတာ့တယ္။
စိတ္ ေနာက္႐ုံသာ ေနာက္စျပဳေသးတဲ့ အဲဒီ ရဟန္းပ်ိဳေလးဟာ အ႐ူးတိုက္က အ႐ူးရင့္မေတြနဲ႔ ေနလည္း
ေနလိုက္ရေရာ မၾကာပါဘူး။ သြက္သြက္လည္ေအာင္ လုံး၀ ႐ူးသြပ္သြားပါေတာ့တယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးေတြလည္းရဟန္းပ်ိဳေလးကို ႏွေမ်ာ႐ုံ၊ သူ႔အတြက္ ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္႐ုံက လြဲလို႔ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။
သာေကတ ဆရာေတာ္ႀကီး ေထာင္က လြတ္လာေတာ့ တပည့္ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကုိ ေထာင္နဲ႔ပတ္သက္လို႔
ေၾကေၾကကြဲကြဲ ျပန္ေျပာတဲ့ စကားတခြန္း ရိွပါတယ္။ အဲဒီစကားကေတာ့ `ငရဲေတာင္ ဒီေလာက္ ဆိုးမယ္
မထင္ပါဘူးကြာ´ တဲ့။ တပည့္ ဒကာဒကာမေတြ မ်က္ရည္ ၀ဲၾကရပါတယ္။
ေထာင္ထဲမွာ ထင္ရွားတဲ့ ေနာက္ ဆရာေတာ္ႀကီး တပါးကေတာ့ မဂၢင္ဆရာေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္။ သက္ေတာ္
(၇၀)ေက်ာ္၊ ေထာင္ရွစ္ႏွစ္ အက်ခံေနရသူပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ ႏိုင္ငံအ ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ဖူးၿပီး ဘာသာစကားအ မ်ိဳးမ်ိဳး တတ္ကၽြမ္းေတာ္မူပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ဘီေအ ဘြဲ႔ ယူခဲ့ပါတယ္။ အိႏၵိယႏိုင္ငံမွာ ေက်ာင္းတက္တုန္း
က်ေနာ္တုိ႔ ျမန္မာစာဖတ္ပရိသတ္နဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ ကမၻာေက်ာ္ အိႏၵိယစာေရးဆရာႀကီး ရာဟုလာ သိကိစၥည္းနဲ႔
ခင္မင္ရင္းႏွီးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ရာဟုလာ သိကိစၥည္းအ ေၾကာင္းေတြ ျပန္ေျပာျပတာ ေက်ာင္းသားေတြ
စိတ္၀င္စားစရာႀကီးပါ။ ဆရာေတာ္ဟာ အ ိႏိၵယႏိုင္ငံကေန တိဘက္ကို ကုန္းေၾကာင္းေလွ်ာက္ၿပီး
တိဘက္ဗုဒၶဘာသာကို ႏွစ္အ ေတာ္ၾကာ ေလ့လာခဲ့ပါေသးတယ္။
ေထာင္ထဲ ေရာက္ေနခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားေတြ ခ်ဥ္ျခင္း အတက္ဆုံးက စာသင္ခ်င္ၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္
ေထာင္က စာဖတ္ခြင့္ မေပးေတာ့ သမုိင္း၊ ႏိုင္ငံေရး၊ ဘာသာေရး၊ အဂၤလိပ္စာ စတဲ့ အ ေၾကာင္းအ ရာေတြကုိ
တတ္သိႏွံ႕စပ္သူေတြကို ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေမးစမ္း၊ မွတ္သား သင္ၾကားရပါတယ္။ ေထာင္က အဲဒါမ်ိဳးကိုေတာင္
လက္မခံဘဲ `စာမသင္ရ´ ဆိုၿပီး အမိန္႔ ထုတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပညာငတ္မြတ္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြက
`ေျဗာင္´ မသင္ရရင္ `ခိုး´ သင္ပါတယ္။
မဂၢင္ဆရာေတာ္က အဂၤလိပ္စာ အင္မတန္ ေကာင္းတာဆိုေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြက စာသင္ေပးဖို႔ ၀ိုင္း
ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကလည္း ေက်ာင္းသားေတြကို က႐ုဏာသက္ေတာ္မူတာနဲ႔ `ပညာအ ေမြေပးတာ ျမတ္တယ္´ ဆုိၿပီး အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးပါတယ္။အဲဒီကိစၥကို ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြ မေက်မနပ္ျဖစ္ၿပီး `ႏိုင္ငံေရး သမားေတြ လူစုတယ္´ ဆိုတဲ့ မခိုင္မလုံ အ ေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႕ တားျမစ္ပါတယ္။ ေထာင္ထဲမွာလူဆိုးေတြ လက္ေ၀ွ႕ ခ်ိန္းထုိးၾကတာတုိ႔၊ ေလာင္းကစားၾကတာတို႔ က်ေတာ့ `လူစုတယ္´ ဆုိၿပီး မတားျမစ္ပါဘူး။
ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္က စာဆက္သင္ေပးတာပါပဲ။ `အဂၤလိပ္စာလည္း နားလည္၊ တၿပိဳင္တည္းမွာ
ဘာသာေရးကိုလည္း ပိုသိ´ ဆုိၿပီး သင္ေပးတာမ်ိဳးပါ။ ဆရာေတာ္ သင္ေပးလုိက္လို႔ ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္နဲ႔ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိအဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ၊ပါဠိသုံးဘာသာနဲ႔တတ္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေထာင္ ထဲမွာအမ်ားႀကီးပါ။အဲဒီလို ေက်ာင္းသားေတြကုိ အဂၤလိပ္စာ သင္ေပးရေကာင္းလားဆုိၿပီး ေထာင္ထဲမွာ မဂၢင္ဆရာေတာ္ ခဏခဏတိုက္ပိတ္ခံရပါတယ္။ တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္က ျပန္လြတ္လာရင္ ဆရာေတာ္က စာ ဆက္သင္တာပါပ။ဲ
ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ ရဲ၀့ံျပတ္သားတဲ့ စကားတခြန္း ရိွပါတယ္။ `ငါ့ကို ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ေပးလို႔
တိုက္ပိတ္ရင္၊ တိုက္ထဲမွာ စာဆက္သင္မယ္´ ဆိုတဲ့ စကားပါ။ ေထာင္ထဲမွာ ျပႆနာ ရွာလြန္းလုိ႔ ဆုိၿပီးအ င္းစိန္ေထာင္ကေန သရက္ေထာင္ကို က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားတရာ၊ အ ေျပာင္းခံရေတာ့
ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက ဆရာေတာ္ကိုလည္း `ခ်န္´ မထားပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔နဲ႕အ တူ ေထာင္
ေျပာင္းလိုက္ပါတယ္။
မဂၢင္ဆရာေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အ ျဖစ္အပ်က္တခု မွတ္မိပါေသးတယ္။
သရက္ေထာင္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း က်ေနာ္နဲ႔ တျခားႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားရွစ္ဦးကို အ ေၾကာင္းျပခ်က္ မရိွဘဲ၊ေထာင္အ ာဏာပိုင္ ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္တယ္လုိ႔ စြဲခ်က္တင္ၿပီး ေဒါက္ေျခက်င္းခတ္၊ တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ သရက္ေထာင္၊ အ မွတ္(၃)တိုက္မွာ က်ေနာ္တုိ႔ တိုက္ပိတ္ခံေနရပါတယ္။သိပ္ မၾကာပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ တုိက္ကို တိုက္ပိတ္ျပစ္ဒဏ္နဲ႔ ေနာက္ထပ္ အက်ဥ္းသားတဦး ေရာက္လာပါတယ္။
တျခားသူ မဟုတ္ပါဘူး။ မဂၢင္ဆရာေတာ္ႀကီးပါ။ ထုံးစံအတုိင္း `ေက်ာင္းသားေတြကုိ စာသင္ေပးမႈ´ နဲ႔
ဆရာေတာ္ကို တိုက္ပိတ္ ျပစ္ဒဏ္ ေပးလိုက္တာပါ။ အဲဒီလိုနဲ႔ အမွတ္(၃)တိုက္မွာ တိုက္ပိတ္ျပစ္ဒဏ္ ခံေနရတုန္းတေန႔မွာ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔ကို အ ျပစ္မရိွ အ ျပစ္ရွာၿပီး ပက္ပက္စက္စက္ ထုတ္ ႐ိုက္ပါတယ္။အဓိက အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ `ႏိုင္ငံေရးသမား ေက်ာင္းသားေကာင္ေတြ မာနႀကီးတယ္´ ဆိုတဲ့မလိုမုန္းထားမႈနဲ႔ပါ။ ႐ိုက္တာကလည္း ေထာင္၀ါဒါေတြ အုပ္စုလိုက္ လက္လြတ္စပယ္ ၀ိုင္း႐ိုက္တာပါ။တခ်ိဳ႕ဆုိေနာက္ပုိင္းမွာ ေဆးအေတာ္ကုယူရပါတယ္။(ဒီအ ေၾကာင္း ေနာက္ပုိင္းမွာ ေဖာ္ျပပါ မယ္)။အ ဲဒီအ ခ်ိန္အ သက္(၇၀)ေက်ာ္ ရိွၿပီျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကိုပါ ခ်န္မထားဘဲ ဘာမဆိုင္ ညာမဆုိင္ ႐ိုက္ပါတယ္။ေက်ာင္းသားေတြက ကုိယ္တုိင္ အ ႐ိုက္ခံေနရတဲ့ ၾကားထဲက မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ၿပီး `ခင္ဗ်ားတုိ႔
မိုက္႐ိုင္းလွခ်ည္လား၊ ဗုဒၶဘာသာေတြ မဟုတ္ၾကဘူးလား၊ အဲဒါ ဆရာေတာ္ႀကီးကြ´ လို႔ ၀ိုင္းေအ ာ္ ၾကပါတယ္။
ဆရာေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလုိ ေအ ာ္လို႔ ေက်ာင္းသားေတြ ပို အ႐ိုက္ခံရမွာကို စိုးရိမ္ၿပီး `ငါ့သားတို႔၊ မေျပာၾကနဲ႔၊သူတို႔ ႐ိုက္ခ်င္ရင္ ႐ိုက္ပါေစ´ လို႔ ေက်ာင္းသားေတြကို တားေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ႐ိုက္တာႏွက္တာကိုမညည္းမညဴ သည္းခံေတာ္မူရွာပါတယ္။
က်ေနာ္ မွတ္မိသေလာက္ ၁၉၉၀ခုႏွစ္၊ စက္တင္ဘာလက အင္းစိန္ေထာင္မွာ တိုက္ ဆႏၵျပ ပြဲ ျဖစ္တုန္းကလည္းအမွတ္(၄)တိုက္က သံဃာေတာ္ႏွစ္ပါး (အဲဒီတုန္းက သဃၤန္း၀တ္လ်က္နဲ႔ႀကီးပါ) ကို သတိလစ္ေအ ာင္ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက ထုတ္ ႐ိုက္ပါေသးတယ္။
ပိဋကတ္သုံးပုံ အ ာဂုံေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦးသုမဂၤလကိုေတာင္ န၀တ စစ္အစိုးရက မိုက္မိုက္႐ုိင္း႐ုိင္းအ လုပ္ၾကမ္း ရဲဘက္စခန္း ပို႔ခဲ့ေသးတာပါ။ မပို႔ခင္ မိမိသေဘာန႔ဲ မိမိ ရဟန္းဘ၀ကို စြန္႔ၿပီး လူထြက္ေၾကာင္း
စာတေစာင္ကုိ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြက ေရးလာၿပီး ဆရာေတာ္ႀကီးကို အတင္း လက္မွတ္ထုိးခိုင္းပါတယ္။
ဆရာေတာ္ႀကီးက `အသက္သာ အေသခံမယ္။ ရဟန္းဘ၀ေတာ့ ငါ မစြန္႔ဘူး´ ဆုိၿပီး လက္မွတ္မထိုးဘဲ
တင္းခံေတာ္မူမွ န၀တ ေထာက္လွမ္းေရးနဲ႔ ေထာင္အ ာဏာပိုင္ေတြ လက္ေလွ်ာ့သြားခဲ့ပါတယ္။
No comments:
Post a Comment