Friday, March 23, 2012

ဂြင္ေျပာင္းလာတဲ့ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈ

(ဗဩ)

အခုအခါမွာ ေက်ာင္းသားေတြ ႏိုင္ငံေရးမလုဎ္ရဘူးဆိုတာ မမွန္တဲ့အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျငင္းခံုေနတယ္ ဆိုရင္ ေခတ္ေနာက္က်က်န္ရစ္တဲ့ စကားဝိုင္းတစ္ခုလို႕ အေျပာခံရမွာ မလြဲပါဘူး။ ဒါျဖင့္ ဘာႏိုင္ငံေရး၊ ဘယ္လိုႏိုင္ငံေရးမ်ိဳးကို လုဎ္ၾကမွာလဲ။

ေက်ာင္းသားေတြမွာ တဦးခ်င္းအေနနဲ႕ ကိုယ္ယုံၾကည္လိုတဲ့ အယူဝါဒကို ယုံၾကည္ႏိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ပါခ်င္တဲ့အသင္းအပင္း၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီေတြထဲမွာလည္း ပါဝင္ခြင့္ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားထုတစ္ရပ္လုံး၊ ဒါမွမဟုတ္ ေက်ာင္းသားထုကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ ေက်ာင္းသား သမဂၢလို ဟာကေတာ့ ပါတီတခုခုကို ကိုယ္စားျပဳလို႕မျဖစ္ဘူး။ တႏိုင္ငံလုံးက ေက်ာင္းသားေတြ တမ်ိဳးသားလုံးရဲ့ အဖူး အညြန္႕ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတာ ျဖစ္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဟိုတုန္းကဆိုရင္ ပါလီမံေရြးေကာက္ ပြဲ၊ ျမဴနီ စပယ္ လူၾကီး ေရြးေကာက္ပြဲ၊ သူၾကီးေရြးေကာက္ပြဲ စတာေတြမွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢက ဘယ္သူ႕ကိုမဲေပးပါ၊ ဘယ္ အဖြဲ႕အစည္းကို မဲေပးပါလို႕ မေျပာခဲ့ပါဘူး။ ကင္းကင္းပဲေနခဲ့တာပဲ။ မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ ေရြးေကာက္ပြဲက်င္းပခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းတက္ေနၾကရတာ မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ နယ္ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႕ မဲေပးႏိုင္တာ အင္မတန္နည္းပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ ပိုက္ဆံရွိတဲ့ အမတ္ေလာင္း၊ အထူးသျဖင့္ အာဏာရပါတီက အမတ္ေလာင္းေတြက သူတို႕ကိုမဲထည့္ မယ့္ ေက်ာင္းသားေတြကို စရိတ္ ထုတ္ေပးျပီး ကိုယ့္အရပ္ကိုယ္ျပန္ မဲထည့္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါကလည္း အနည္း စု။   ေယဘုယ်အာျဖင့္ ေက်ာင္းသားအမ်ားအျပားဟာ ဘယ္လိုမွ ဝင္မပါႏိုင္ ဘူးလို႕ ဆိုႏိုင္တယ္။

 ဒါျဖင့္ ေက်ာင္းသားသမဂၢက လုဎ္တဲ့ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘယ္လိုဟာမ်ိဳးလဲလို႕ ေမးစရာ ရွိလာ တယ္။   ေက်ာင္းသားသမဂၢဟာ အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ တႏိုင္ငံလုံးက ေက်ာင္းသားေတြနဲ႕ဆိုင္တဲ့၊ တမ်ိဳးသားလုံးနဲ႕ ဆိုင္တဲ့ ႏိုင္ငံေရးကိုေတာ့ ဝင္ပါတယ္။ ကိုလိုနီေခတ္ကဆိုရင္ ၁၃၀၀ ျပည့္ အေရးေတာ္ပံု၊ သံမဏိတပ္ ဖြဲ႕ျခင္း၊ ေရႊတိဂံုအလယ္ပစၥယံ ဇရပ္ၾကီးက လြတ္လပ္ေရးဆႏၵ ေဖာ္ျပမႈ၊ လြတ္လပ္ေရးေခတ္ ဒီဘက္ပိုင္းမွာ တရုတ္ျဖဴ (ကူမင္တန္) က်ဴးေက်ာ္မႈ ဆန္႕က်င္ေရး၊ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး၊ ဦးသန္႕အေရးအခင္း၊ ရွစ္ေလး လုံးအေရးေတာ္ပံု စတာေတြ မွာ ေက်ာင္းသားေတြဟာ မိဘေတြနဲ႕အတူ လက္တြဲတိုက္ပြဲ ဝင္ခဲ့ၾက တယ္။   ေက်ာင္းသား ကိစၥမဟုတ္ တဲ့ အေရးအခင္းေတြမွာကိုပဲ ဝင္ပါၾကတာျဖစ္တယ္။ ဒီလိုနဲ႕ ကိုလိုနီေခတ္ကေန ဒီေန႕အထိ တမ်ိဳးသား လုံး အတြက္အသက္ေသြးေတြ စေတးခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ မနည္းေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။

ေက်ာင္းသားေတြကို အသက္ေသတဲ့အထိ ပစ္ခတ္သတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ အာဏာပိုင္ေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ သာမာန္ေတာင္းဆိုခ်က္ေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတို႕အာဏာကို ထိပါးတယ္လို႕ ယူဆလို႕ သတ္ပစ္ တာျဖစ္ တယ္။ ဗိုလ္ေအာင္ေက်ာ္ အသတ္ခံရတာဟာ လမ္းမေပၚျမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ တက္ဆႏၵျပလို႕၊ သူတို႕ရဲ့ အာဏာ အရွိန္အဝါကို ထိခိုက္တယ္ထင္လို႕ လႈပ္ရွားမႈကို ရက္ရက္စက္စက္ျဖိဳခြဲတာျဖစ္တယ္။ မႏၲေလးက အာဇာနည္ ၁၇ဦးကို သတ္တာဟာလည္း အလားတူစဥ္းစားမႈမ်ိဳး၊ ကိုလိုနီေမာက္မာမႈမ်ိဳး၊ ကိုလိုနီအရွင္သခင္ကို မ်က္ႏွာ လုဎ္လိုမႈ စတာေတြေပါင္းစည္းမိျပီး ရက္ရက္စက္စက္သတ္ခဲ့တာျဖစ္တယ္။

၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ အာဏာသိမ္းတဲ့ ကာလအထိ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ေက်ာင္းပရဝဏ္ထဲမွာ ပဲေနျပီး ေက်ာင္း သားေရးရာကိစၥေလာက္ ေတာင္းဆိုတိုက္ပြဲဝင္ေနရင္ အာဏာပိုင္ေတြဟာ သိပ္ဂ႐ုမစိုက္ ဘူး။ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ႏွိပ္ကြပ္တာေတြ လုဎ္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဗိုလ္ေနဝင္းဟာ ၇ ရက္ ဇူလိုင္ အေရးအခင္းက စျပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ေက်ာင္းတြင္းေက်ာင္းျပင္မက်န္ ရက္ရက္စက္စက္သတ္ျဖတ္တဲ့အစဥ္အလာကို ထူေထာင္လိုက္တယ္။ အဲဒီေနာက္ ဦးသန္႕စ်ာပန အေရးအခင္းမွာ ထပ္ေဖာ္ျပခဲ့လို႕ ေက်ာင္းသားေတြအဖို႕ စစ္ေျမျပင္ဟာ တကၠသိုလ္ပရဝဏ္နဲ႕ လမ္းမမ်ား၊ ေနာင္မွာ ေတာထဲေတာင္ထဲအထိ တဆက္စပ္ထဲ ျဖစ္ သြားရေတာ့တယ္။

ဗမာျပည္မွာ စစ္အာဏာရွင္အုပ္စိုးမႈ သက္တမ္းၾကာရွည္လာတာနဲ႕အမွ် ေက်ာင္းသားေတြနဲ႕ အာဏာပိုင္ေတြအၾကားမွာ တင္းမာမႈဟာ ျပန္ေစ့စပ္လို႕ မရေတာ့ေအာင္ ျဖစ္လာ႐ံုမက ဘယ္ေတာ့မွ မေၾကႏိုင္တဲ့ ရန္ျငိႈးေတြ၊ ေသြးေႂကြးေတြလည္း တခုျပီးတခု တိုးလို႕သာ လာခဲ့တာ ဒီေန႕အထိပဲ။ တခါတေလမွာ ဆရာမ်ားနဲ႕ေတာင္ ဆက္ဆံေရးေတြ တန္းကုန္ရတယ္။

ဒီလိုအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ပဲ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အခုအခါမွာ ေက်ာင္းသားအေရးသက္သက္သာမက လူထုတိုက္ပြဲေတြမွာလည္း ပါဝင္သထက္ ပါဝင္လာၾကရတယ္။ တကၠသိုလ္နယ္ေျမအတြင္းမွာတင္ ဆင္ႏႊဲတဲ့ ဆႏၵျပပြဲဆိုတာ မရွိသေလာက္ နည္းသြားျပီ။ ေနာက္ျပီး တိုက္ပြဲရယ္လို႕ ေဖာ္မယ္ၾကံလိုက္တိုင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို အဖမ္းခံရဲသလား၊ ေသရဲလားဆိုတာကို အရင္ေမးရတဲ့ ကိန္းဆိုက္သြားျပီ။ တခ်ိန္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ 'အေမကေမြး၊ ေထာင္ကေကြၽး၊ ေနေရးမခက္ပါ' ဆိုျပီး  ကိုယ့္ပိုင္းျဖတ္ခ်က္ကိုလည္း ေဖာ္ျပ၊ အစိုးရကိုလည္း သေရာ္တာ၊ သံခ်ပ္ထိုးတာေတြ လုဎ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့ နအဖရဲ့ ေထာင္ဆိုတာ ေသတြင္းနဲ႕ သိပ္ကြာတာမဟုတ္ေတာ့ဘူးျဖစ္ေနေတာ့ အဲဒီလို သံခ်ပ္မထိုးႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ အေသအခ်ာ စဥ္းစားပိုင္းျဖတ္ရတဲ့ ကိစၥ ျဖစ္ေနျပီ။

ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီလိုရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ ဖိႏွိပ္မႈေတြ ရွိေနကရက္နဲ႕ တြန္႕ဆုတ္သြားတယ္လို႕ မရွိတာဟာ ေက်ာင္းသားသမိုင္းရဲ့ ဂုဏ္ေျပာင္တဲ့ လကၡဏာတရပ္ျဖစ္တယ္။ တခ်ိန္ကေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြဟာ သူတို႕ဘဝ၊ လူထုအတြက္ လတ္တေလာအားျဖင့္ အေရးတၾကီး လိုအပ္ေနတဲ့ ကိုလိုနီဘဝက လြတ္ေျမာက္ေရး၊ ျပည္တြင္းျငိမ္းခ်မ္းေရး တည္ေဆာက္ေရးတို႕အတြက္ မိဘျပည္သူေတြနဲ႕ အတူလက္တြဲျပီး ဆႏၵျပခဲ့ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႕အခါမွာ လူထုၾကီးအတြက္ လတ္တေလာအလိုအပ္ဆုံးဟာ ဒီမိုကေရစီရရွိေရးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါဟာ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္လည္း တကယ့္လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ဒီအေရးေတာ္ပံု မွာ ေက်ာင္းဝိုင္းအျပင္ ထြက္ ဆႏၵျပရတဲ့ဘဝကို ေရာက္ခဲ့တာပဲ။

မၾကာခင္မွာဆိုရင္ ျပည္သူလူထုၾကီးတရပ္လုံးဟာ နအဖ ရဲ့ ဆႏၵခံယူပြဲဆိုတာမွာ ဆန္႕က်င္မဲေပးတဲ့နည္းနဲ႕ တိုက္ပြဲၾကီးတရပ္ ဆင္ႏႊဲၾကပါလိမ့္အုန္းမယ္။ ဒီတိုက္ပြဲဟာ ေက်ာင္းသားေတြရဲ့ဘဝနဲ႕ တိုက္႐ိုက္ပတ္သတ္ေန တာမို႕ ေက်ာင္းသားေတြဟာ မပ်က္မကြက္ ဆႏၵေဖာ္ျပၾကသင့္ပါတယ္။ တိုက္ပြဲသဏၬာန္မ်ိဳးစံုဆိုတဲ့အထဲမွာ ဆႏၵမဲေပးတဲ့ပံုစံဟာလည္း ျခြင္းခ်က္မဟုတ္ဘူး။

-ဗဩ
 (ေဒါင္းအိုးေဝ၊ အတြဲ (၁)၊ အမွတ္ (၅)၊ Jan- Feb- Mar ၂၀၀၈)

No comments: