Wednesday, February 15, 2012

လွည္းကူး


Min Kyaw Khine facebook မွကူးယူေဖာ္ျပသည္။

လွည္းကူးၿမိဳ႕ ေဘာလံုးကြင္းတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လူထုအားေျပာၾကားသည့္မိန္႔ခြန္းမွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္ အခ်ိဳ႕

(၁)“ လူထုစည္းရံုးေရးဆုိတာ ႏွလံုးသားရဲ႕လံႈ႕ေဆာ္မႈလည္းပါရမယ္၊ဦးေႏွာက္ရဲ႕ေထာက္ခံမႈလည္းပါေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမယ္။ ခံစားမႈတစ္ခုတည္းနဲ႔တင္မဟုတ္ဘဲနဲ႔ခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားၿပီးေတာ့ေထာက္ခံတာဟာ အမ်ားႀကီးပိုၿပီးေတာ့ တန္ဖိုးရွိပါတယ္။ကၽြန္မတုိ႔အခုအမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကအႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ႏုိ္င္္ငံေရးပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ရံုးကန္ၿပီးေတာ့ရပ္တည္ ခဲ့ပါတယ္။ ၾကားအခ်ိန္ကာလေတြမွာ ပါတီရဲ႕တရား၀င္ရပ္တည္ႏိုင္မႈကိုေတာင္မွ ကၽြန္မတုိ႔ဆံုးရံႈးရတဲ့ အေျခအေနေရာက္ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ေထာက္ခံမႈနဲ႔ ျပည္သူလူထုကိုအာကိုးၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ဆက္ၿပီးေတာ့ ရပ္တည္ခဲ့တာ အခုဆုိရင္ ႏုိင္ငံေရးပါတီတစ္ခုအေနနဲ႔ တရား၀င္မွတ္ပံုတင္ ႏိုင္တဲ့အဆင့္ကိုေရာက္ခဲ့ပါတယ္။
ဒီလိုျဖစ္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ အစိုးရအဖြဲ႕ကပုဂၢိဳလ္ႀကီးေတြကိုလည္းေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ ဒီႏုိင္ငံတုိးတက္ေရးဆုိတာ အားလံုး၀ိုင္းၿပီးလုပ္ရမယ့္ကိစၥပါ”

(၂)“ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးယွဥ္ၿပိဳင္ဘက္ဆုိေပမယ့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးမိတ္ျဖစ္ေဆြျဖစ္သေဘာလည္းရွိရပါမယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဟာရန္ဘက္လို႔မျမင္ပါဘူး။ယွဥ္ၿပိဳင္ဘက္ဆုိတာ တနည္းအားျဖင့္ ဒီမိုကေရစီရွင္သန္ေအာင္လုိ႔ လုပ္ေပးတာလို႔ ကၽြန္မတုိ႔စိတ္ထဲမွာ ထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမိုကေရစီဆုိတာ အတုိက္အခံရွိမွ ဒီမိုကေရစီျဖစ္ပါတယ္” (လူထုအသံမ်ား..လက္ခုပ္သံမ်ား)

(၃)“ ဒီမုိကေရစီအတုိက္အခံအဖြဲ႕တစ္ခုအေနနဲ႔ ရပ္တည္မယ္ဆုိတဲ့ သတိနဲ႔ကၽြန္မတုိ႔ယွဥ္ၿပိဳင္တာပါ။ အတုိက္အခံလုပ္ရဲတဲ့သတိရွိမွ တစ္ကယ္ႏုိင္ငံကိုဦးေဆာင္ႏုိင္တဲ့အရည္အခ်င္းေတြနဲ႔ရပ္တည္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ဟာ ႏိုင္လည္းႏုိင္တတ္ရမယ္။ ရံႈးလည္းရံႈးတတ္ရမယ္။ႏိုင္တဲ့အခါက်ရင္ သေဘာထားႀကီးရမယ္၊ ညွာတာရမယ္ တာ၀န္သိစိတ္နဲ႔ ျပည့္၀ရမယ္။ရံႈးတဲ့အခါ သိကာနဲ႔ အိေျႏနဲ႔ ေနႏိုင္ရမယ္။ ေအာင္ႏိုင္တဲ့လူကို
မုဒိတာပြားႏိုင္ရမယ္။ (လက္ခုပ္သံမ်ား)

ကၽြန္မတုိ႔လာမယ့္ေရြးေကာက္ပြဲမွာ ကၽြန္မတုိ႔ကိုယ္စားလွယ္ ဦးၿဖိဳးမင္းသိန္းနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္မယ့္ပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ ရန္ဘက္အေနနဲ႔ မျမင္ပါဘူး။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ၿပိဳင္ဘက္အေနနဲ႔ သာျမင္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ၿပိဳင္ဘက္အေနနဲ႔ ျမင္တဲ့အခါမွာ ကၽြန္မတုိ႔ ရိုးရိုးသားသားပဲေျပာခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ကို မဲထည့္ေပးၾကပါ။ (လက္ခုပ္သံမ်ား)

(၄) တစ္ခ်ိဳ႕ေတြကေျပာမယ္။ ၁၉၉၀ တုန္းက အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္ကို မဲေပးခဲ့တယ္။
အဲဒီရလာဒ္ကဘာလဲလို႔ေမးတဲ့သူေတြရွိပါတယ္။ ၁၉၉၀ ကမဲေပးခဲ့တဲ့ရလာဒ္ကကၽြန္မတုိ႔ အခုဒီမွာ စည္းရံုပုိင္ခြင့္ပဲ။ စုရံုးပိုင္ခြင့္ပဲ။အခုလိုျဖစ္လာတာဟာ ၁၉၉၀ ကထဲက ၾကံ့ၾကံ့ခိုင္ရပ္တည္လာခဲ့လို႔ျဖစ္ပါတယ္။ ....

အဲဒါေၾကာင့္ကိုယ္လုပ္တဲ့အလုပ္တစ္ခုဟာ အက်ိဳးအျမတ္မရွိဘဲေတာ့မျဖစ္ပါဘူး။အက်ိဳးဆက္က သူ႔အခ်ိန္သူေပၚလာမွာပါ။ ......


ဒီဟာေတြဟာတန္ပါတယ္။ အဲဒီလိုရုန္းကန္ခဲ့လို႔ ျဖတ္ေက်ာ္ခဲ့လို႔ ကၽြန္မတုိ႔ဟာျပည္သူနဲ႔အခုလို ျပန္ထိေတြ႕ႏုိင္တာပါ။ ျပည္သူရဲ႕ အင္အားနဲ႔ ကၽြန္မတိုအင္အားနဲ႔ေပါင္းၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔လိုခ်င္တဲ့ႏုိင္ငံကို တည္ေဆာက္ႏုိင္တဲ့အခြင့္အေရးေတြ ပြင့္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ပြင့္ရံုပဲရွိေသးတယ္ေနာ္။
လမ္းကပြင့္ရံုပဲရွိေသးတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဒီလမ္းကို မေလွ်ာက္ရေသးဘူး.

လမ္းကပြင့္ရံုပဲဆုိေလွ်ာက္ႏုိင္ဖုိ႔ဆိုတာ ကၽြန္မတုိ႔ကို ျပည္သူလူထုရဲ႕ ေထာက္ခံမႈနဲ႔မဲေပးဖို႔လိုပါတယ္”

(၅)“ ျပည္သူလူထုရဲ႕ၾသဇာလႊမ္းမိုးႏိုင္မွ ျပည္သူလူထုဟာခ်မ္းသာမွာျဖစ္ပါတယ္။ဥပေဒစိုးမုိးေရးတုိ႔ ျပည္တြင္းၿငိမ္းခ်မ္းေရးတုိ႔ေျပာေနတဲ့အခါက်ေတာျပည့္သူလူထုရဲ႕ဘ၀အေၾကာင္း ရုန္းကန္ေနရတဲ့အေၾကာင္း မစဥ္းစားဘူးလားလို႔တခ်ိဳ႕က ေမးခြန္းထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ားႀကီးစဥ္းစားပါတယ္။
ကၽြန္မတုိ႔ႏုိင္ငံမွာ အေရးႀကီးတာ ဆင္းရဲမႊဲေတမႈပေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔အလုပ္ေတြဖန္တီးေပးဖို႔၊ က်န္းမာေရး ပညာေရး တုိးတက္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔။ဒါဟာျပည္သူလူထုအားလံုးရဲ႕လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္”

(၆)“ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံေရးမွာဆုိရင္ ကုိယ္မဲထည့္တဲ့ပါတီဟာအင္မတန္အေရးႀကီးပါတယ္။
ပါတီရဲ႕ကိုယ္စားလွယ္အေရးႀကီးတာမွန္တယ္။ ဒါေပမယ့္ါကုိယ္စားလွယ္က ဘယ္သူပဲျဖစ္ေနေန ဘယ္ပါတိကုိကုိယ္စားျပဳလည္း မစဥ္းစားလို႔မရပါဘူး။ အဲဒီႏိုင္ငံေရးအဖဲြ႕အစည္ း ႏိုင္ငံေရၚပါတီဟာ ဘယ္လုိရပ္တည္ခဲ့သလဲဆိုတာ ျပ့ည္သူေတြက စဥ္းစားရမွာပါ။ ကၽြန္မတုိ႔ အမ်ိဳးသားဒီမုိကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ျပည္သူရဲ႕ ေက်းဇူးကို မေမ့ႏုိင္ေအာင္ ျပည္သူရဲကေထာက္ခံမႈနဲ႔ရွင္သန္ခဲ့ရတဲ့အဖြဲ႕ပါ။

ကၽြန္မတုိ႔မွာအားနည္းခ်က္ေတြလည္းရွိပါ္တယ္။ အဲဒီအားနည္းခ်က္ေတြလည္းျပဳျပင္သြားဖို႔ၾကိဳးစားပါ့မယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႕ကိ္ု္ယ္စားလွယ္ေတြမွာလည္းအားနည္းခ်က္ေတြရွိမွာပါပဲ။ အဲဒါေတြကိုလည္း တတ္ႏုိင္သမွ်ႀကိဳးစားၾကၿပီးေတာ့ျပဳျပင္ေပးပါ့မယ္”

(၇)“ကၽြန္မတုိ႔ကို ေထာက္ခံတဲ့အဖြဲ႕အသီးသီး ျမန္မာမြတ္စလင္အဖြဲ႕ဆုိတာလည္း လမ္းမွာေထာက္ခံတဲ့အခါ က်ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ အမ်ားႀကီးပီတိျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ လူမိ်ဳးဘာသာမေရြးး ယံံုၾကည္ခ်က္တစ္ခုနဲ႔ ဆက္ၿပီးလုပ္ေနတဲ့အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္တယ္ဆုိတာ စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေပၚတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အမည္မသိ ကၽြန္မအျမဲပဲေျပာပါတယ္။

“စစ္သည္ စစ္သည္ေပါင္းမ်ားၾကားထဲမွာ အညၾတစစ္သည္ေတြဟာ ေလးစားရဆံုးပဲ နာမည္မသိ နာမထင္ရွားတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔ကိုေထာက္ခံတဲ့ျပည္သူေတြကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ လွည္းကူးၿမိဳ႕နယ္မွာမိ္ု႔လို႔ တပ္မိသားစုေတြလည္း အမ်ားႀကီး ပါ၀င္မယ္လို႔ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

ဒီၿမိဳ႕နယ္ကေနစၿပီးေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔တပ္မေတာ္န႔ဲဲ ျပည္သူၾကားမွာပိုၿပီးနီးစပ္ေအာင္လို႔ တပ္မေတာ္နဲ႔ျပည္သူဟာ ဒီမုိကေရစီရေအာင္လို႔ လက္တြဲၿပီးေတာ့ လုပ္ၾကပါစိုးလို႔ ကၽြန္မဆႏၵျပဳပါတယ္” //(Yangon press international)

No comments: