Tuesday, January 31, 2012

လြတ္ေျမာက္နယ္ေျမကဆင္ဆာထိသြားေသာ......

  • facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသမွအ႐ိုးတြန္သံေဆာင္းပါးကို ဖတ္ရၿပီးေနာက္ လြန္ခဲ့ေသာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္က ကိုယ္တိုင္သိ႐ွိခံစားခဲ့ရသည့္ အျဖစ္အပ်က္တို႔ကို အမွန္အတိုင္း ျဖစ္စဥ္အတိုင္း (မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၊ မည္သည့္အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုက္ုမွ် ထိခိုက္ျခင္းမ႐ွိပါပဲ)၊ ေရးသားလိုက္ ပါ သည္။ ေဆာင္းပါးကိုဖတ္စဥ္ စိတ္ထဲခံစားရသည့္အ တိုင္း ျဖစ္စဥ္မ်ားကို သတိရမိသည့္အ တိုင္း ေရး လိုက္ပါသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ႏိုင္ငံအတြက္ လိုအပ္သည့္အခ်ိန္တြင္ ႏိုင္ ငံေရးေဆာင္ ရြက္ခ်က္ မ်ားလုပ္ကိုင္ရာမွ မိခင္တစ္ေယာက္၏ မိဘေမတၱာျဖင့္ တားဆီးပိတ္ပင္ျခင္း မ႐ွိပါ ပဲ ျဖစ္လာသမွ် ႀကံဳလာသမွ် ခံစားရပံုကို တင္ျပပါသည္။
  • ေဆာင္းပါးေရးၿပီးေနာက္ မဂၢဇင္းတစ္ခု၊ ဘေလာ့တစ္ခုသို႔ ပို႔ရန္စိတ္ကူးမိပါသည္။ က်မ facebook စာမ်က္ႏွာတြင္ သူငယ္ခ်င္းနည္းပါးသည့္အတြက္လည္း ထိုသို႔စိတ္ကူးမိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခါ က်မႏွစ္သက္သည့္ ေမာကၡမဂၢဇင္းကို ပို႔မည္ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါသည္။ ထိုမဂၢဇင္းက ေလာေလာ ဆယ္ျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ အေျခအေနအရ အသံုးမျပဳလို၍ ျငင္းပယ္ပါမွ မိမိ facebook တြင္ တင္မည္ ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္ပါသည္။
  • ဇန္နဝါရီ ၂၅ရက္ေန႔တြင္ ေျမာက္ပိုင္းေဒသမွအ႐ိုးတြန္သံေဆာင္းပါးေၾကာင့္ ႏိုးထလာေသာႏွလံုးသားပံုရိပ္တစ္ခု ဟူေသာ က်မေဆာင္းပါး ေမာကၡမဂၢဇင္းတြင္ပါလာပါသည္။ က်မရင္ထဲအမွန္တရား တစ္ခု ကို ေျပာျပလိုက္ရသျဖင့္ ရင္ထဲေပါ့ပါးသြားပါေတာ့ သည္။ ေမာကၡအယ္ဒီတာ အား ေက်းဇူး တင္မိ ပါေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ၾကာၾကာမတင္လိုက္ရပါ။ က်မေဆာင္းပါးသည္  တဖက္အသင္း၏ တိုက္စစ္မႈးကန္သြင္း၍ ဂိုးဝင္သြားျဖင္းမဟုတ္ဘဲ ေနာက္တန္းလူႏွစ္ေယာက္ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ လုပ္ရာမွ သူ့အလိုလို ေနာက္ခံလူႏွင့္ထိၿပီး ဂိုးဝင္သြားသည့္ အျဖစ္လိုပင္။  က်မ ေမးလ္ထဲ သို႔ ေမာကၡအယ္ဒီတာတစ္ဦးက ခုလိုစာျပန္ထားပါသည္။
မေရႊစင္ဦး

စာမူပို႔ေပးလာတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးပါ။
က်ေနာ္တို႔ ဖတ္ရႈသံုးသပ္ၿပီး အေၾကာင္းျပန္ပါမယ္။ အေတာ္ရႈပ္ေထြးတဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ ဆိုေတာ့ကာ က်ေနာ္တို႔ ဆင္ျခင္ရမယ့္အပိုင္းကလည္း ရွိျပန္တယ္။
ဒါေပမယ့္ မိသားစုဘ၀ေတြအေပၚမွာ စာနာနားလည္စိတ္နဲ႔ ခံစားျဖစ္ပါတယ္။

ေလးစားလ်က္

သိန္းႏုိင္
ေမာကၡပညာေရးမဂၢဇင္း

စာမူက ေမာကၡမဂၢဇင္းမွာပါလာေနပါရက္နဲ႔ ဒီစာရေတာ့ က်မ အံ့အားသင့္မိပါတယ္။ ေနာက္မွ က်မ သိေနတဲ့ ေနာက္အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ကို ေမးၾကည့္ေတာ့မွ သူကဒီစာျပန္ထားတာမသိပဲ ဒီေဆာင္း ပါးေလးေကာင္းသားပဲ၊ ခုတေလာဒီအေၾကာင္းေတြ ေရးေနတာေတြ႔ေန ဖတ္ေနရတယ္ ဆိုကာ သံုးလိုက္ မိပါတယ္လို႔ ေျပာျပပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ က်မစာမူကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပါလာခဲ့ၿပီး ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားလည္း ဖတ္ေနၾကပါၿပီ။ ေနာက္တစ္ရက္အၾကာမွာေတာ့ က်မစာမူဟာ ေခါင္းစဥ္ေျပာင္း သြားပါေတာ့တယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လည္းသိလိုတဲ့အတြက္ ေမးလိုက္တဲ့အခါ " အ႐ိုးတြန္သံဟူေသာ အသံုးကို မႀကိဳက္ပါ" လို႔ ေျပာ လာလို႔ပါတဲ့။ ဘယ္သူကမႀကိဳက္တာလဲ က်မ မေမးေတာ့ပါ။ တခုခုစြက္ဖက္ မႈ႐ွိတယ္ဆိုတာ ရိပ္မိေပမယ့္ မသိေယာင္ေဆာင္ေနလိုက္ပါတယ္။ ကိစၥမ႐ွိပါလို႔ အယ္ဒီတာကို ရယ္ရယ္ေမာေမာပဲေျပာလိုက္ပါတယ္။
သူတို႔ျပင္လိုက္တဲ့ေခါင္းစဥ္က  " မေအးခဲသြားႏုိင္တဲ့ ေျမာက္ပိုင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တဲြ ေ၀ဒနာ" ပါ။  ဒီအ ထိေလာက္နဲ႔ေတာ့ အခုလို ႐ွည္႐ွည္ေဝးေဝး ေျပာျပစရာမ႐ွိပါ။ 

ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းတာ အယ္ဒီတာက စာေရးသူကို အေၾကာင္းမၾကားခဲ့ေပမယ့္ က်မ ဘာမွမေျပာေတာ့ပါ။ အဲဒီေနာက္မွာ စာမူကိုျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ စာသားတစ္ခ်ိဳ႔ကို ျပင္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါလည္း " ေအာ္... ငါ ေရးထားတာ လိုေနလို႔ ေနမွာေလလို႔ ေတြးပါေသးတယ္" ' ဆိုးလွတာက ေနာက္ဆံုးပိုဒ္က က်မေရးထား တာကို ျဖဳတ္-ထုတ္လိုက္တာပါပဲ။ အဲဒီထက္ဆိုးတာက ထိုအယ္ဒီတာဟာ သူ႔ေရးခ်င္တာကို သူ႔ဘာ သာထဲ့ေရးလိုက္တာပါ။ အဆိုးဆံုးနဲ႔ သည္းမခံႏိုင္ျဖစ္ရတာက က်မကို လံုးဝ အသိေပး ျခင္းမ႐ွိတာပါပဲ။ အဲဒီလိုျပင္ပီး ျဖဳတ္-ထုတ္ ပီးကာမွ က်မကို ေအာက္ပါအတိုင္း အေၾကာင္းၾကားထားပါတယ္။
ဟဲလို
က်ေနာ္တို႔ နည္းနည္းပါးပါး တည္းျဖတ္၊ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ၿပီး စာမူကို တင္လိုက္ပါတယ္။
က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္ ပါ၀င္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသားေတာ္လွန္ေရးသမုိင္း အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။အျဖစ္မွန္ကို လက္ခံေဖာ္ထုတ္ရမယ့္ တာ၀န္ေတြရွိေနသလို သမုိင္းတစ္စံုလံုးကိုလည္း အညစ္အေထး မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။
အဲဒီအတြက္ အဆင္ေျပမယ္ထင္ပါတယ္။
ဆက္ေရးပါဦး။
ေလးစားလ်က္.
သိန္းႏုိင္
က်မစာမူဟာ ေမာကၡအြန္လိုင္းမဂၢဇင္းမွာတက္လာၿပီးကာမွ ခုလိုျဖစ္လာတာပါ။ အျဖစ္အပ်က္ေတြ မွန္တယ္မမွန္ဘူးဆိုတာ အမ်ားက ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ ကိစၥပါ။
 
ဆရာ႐ွင့္

ေခါင္းစဥ္ေျပာင္းတာ၊ အေၾကာင္းအရာေျပာင္းတာ က်မကိုအေၾကာင္းၾကားသင့္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ က်မကို အေၾကာင္းၾကားပီး က်မဆႏၵကို ေမးပီးမွ လုပ္သင့္တယ္လို႔ က်မယူဆပါတယ္။ နိဂံုးပိုင္း ကို ျပင္လိုက္တာ က်မသေဘာမက်ပါ။
အ႐ိုးတြန္သံေဆာင္းပါးေၾကာင့္ ဒီစာမူ ေရးျဖစ္တာပါ။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေခါင္းစဥ္ေပးလိုက္တာပါ။ ဒီေခါင္းစဥ္ဟာ ဒီစာမူရဲ့အသက္ပါ။ ျပင္ခ်င္ရင္ စာေရးသူကိုေလးစားတဲ့ အေန နဲ့ ေျပာသင့္ပါတယ္။ က်မတို႔ ဒီမိုကေရစီ လမ္းၾကာင္းေပၚေရာက္ေအာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ  ဒုကၡသုကၡ အသက္ေသြးေတြနဲ့ရင္းပီးေစာင့္ခဲ့ရတာပါ။  ဒီလမ္းေပၚ ကို ဒီမိုကေရစီက်က် ေလွ်ာက္ၾကမွျဖစ္မွာပါ။
            ကိုယ့္ကိုယ္ကိုတန္ဖိုးထားေလးစားသလို သူတပါးကိုလည္းတန္ဘိုးထားေလးစားတယ္ဆိုတာ ဒီမိုကေရစီရဲ့ အသက္ဝိညာဥ္ပါ။
က်မဟာ မဂၢဇင္းမွာတင္ထားတဲ့ ၊ ေခါင္းျဖတ္ အၿမီးျဖတ္ထားတဲ့ က်မစာမူကို က်မကိုယ္တိုင္ မျမင္ လိုေတာ့ပါဘူး။ဒါ့ေၾကာင့္ ဆက္လက္မတင္လိုေတာ့တဲ့ အေၾကာင္း စာပို႔လိုက္ပါတယ္။
 
ေမာကၡအယ္ဒီတာ႐ွင့္
                         
 က်မစာမူကို က်မအား အသိေပးတိုင္ပင္ျခင္းမ႐ွိပါပဲ ျပင္ဆင္ျဖည့္စြက္ရာမွာ က်မသေဘာ မတူသည့္ အခ်က္ပါဝင္သည့္အျပင္ စာမူေခါင္းစဥ္ကိုပါ လံုးဝေျပာင္းလိုက္သည့္အတြက္ က်မစာမူကိုေမာကၡပညာေရးဘေလာ့ တြင္ အသံုးျပဳျခင္း မွ ရပ္ေပးပါရန္ အေၾကာင္းၾကား ပါသည္။ (က်မကို ေျပာင္းလဲ ျဖည့္စြက္ပီးမွ အေၾကာင္းၾကားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္)။
 
ေလးစားစြာ
 ေ႐ႊစင္ဦး
စာေရးဆရာ သတင္းစာဆရာႀကီးတစ္ဦးျဖစ္တဲ့ လူထုစိန္ဝင္းက ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္မွာ စာနယ္ဇင္းက်င့္ဝတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခုလိုေရးတာဖတ္ဘူးပါတယ္။
             စာနယ္ဇင္းသမားတစ္ေယာက္ဟာ စာဖတ္သူ ျပည္သူလူထုရဲ့အက်ိဳးကိုသာ ၾကည့္ၿပီးေရးရမွာပါ၊ လုပ္ေဆာင္ရမွာသာျဖစ္ပါတယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ေယာက္ အတြက္ လုပ္ရင္ေတာ့ စာနယ္ဇင္းအာပတ္သင့္ပါတယ္တဲ့။

 က်မေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကို  facebook စာမ်က္နွာမွာဖတ္ႏိုင္ရန္ တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

No comments: