သမိုင္းဝင္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းအဖံုးမ်ား
Thursday, July 7, 2011
၁၉၈၃-၈၄ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းအဖံုးပါ။ ၇ ဇူလိုင္ အထိမ္းအမွတ္ေတြကို ပန္းခ်ီမွာ ဝွက္ဆြဲထားတာပါ။ ပန္းခ်ီဆရာက "ေမာင္ျမင္႔ေဌး" ပါ။ ဘယ္နားက မွန္ေထာင္ၾကည္႔ရင္ ပံုနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ဘာပံုဆိုတာေတြေတာ႔ ေမ႔ေနပါၿပီ။ အေခါင္းထမ္းေနတဲ႔ပံု၊ ဝမ္းလ်ားေမွာက္ၿပီး ေသနတ္ပစ္ေနပံု၊ ခ်ီတက္ေနပံု စတာေတြပါပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ႔ စာအုပ္ကို ေျပာင္းျပန္ေထာင္ၾကည္႔ရင္ အ-သံုးလံုးသင္ေနတဲ႔သူေတြက လက္သီးဆုတ္ ျဖစ္သြားပါလိမ္႔မယ္။
ဒါက ေနာက္ဖံုးပါ။ "လွမိုး" လို႔ လက္မွတ္ထိုးထားပါတယ္။ အေဆာင္ ျပတင္းေပါက္ေတြက ေထာင္တံခါးေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေအာက္နားက ေမွ်ာ္စင္ေအာက္နားမွာ သပိတ္တလံုး ေတြ႔ရပါမယ္။ စာအုပ္ကို ေျပာင္းျပန္ေထာင္ၾကည္႔ရင္ ပန္းေတြက ၇ ပံုစံ ေပၚေနပါလိမ္႔မယ္။
ဒီတပံုကေတာ႔ ၇ ဇူလိုင္ေတာ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ၁၉၇၅-၇၆ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းအဖံုးပါ။ ဦးသန္႔ အေရးအခင္းအၿပီး ထုတ္တာျဖစ္ပါတယ္။ သိပ္ရွားတဲ႔ စာအုပ္ပါ။ သစ္ပုတ္ပင္က လက္သီးဆုတ္ပံု ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာက ေနာင္တခ်ိန္မွာ ဂရပ္ဖစ္ဒီဇိုင္း ေက်ာ္မင္းေမာင္ ျဖစ္လာမယ္႔ "ေက်ာ္မင္းေမာင္" ျဖစ္ပါတယ္။
Credit to Myanmar Cupid Community Forums
ျမန္မာက်ဴးပစ္မွာ မွတ္မိသူေတြ ျပန္ေျပာျပတာေလးေတြ ေတြ႔လို႔ ထပ္တင္ေပးလိုက္ပါတယ္။
ဒါ ၇ ဇူလိုင္နဲ႔ မဆိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ ေျပာလို႔မရဘူးထင္တယ္ . . . ဦးသန္႔ အေရးအခင္းအၿပီးမွာ ထုတ္ခဲ့တာျဖစ္ေပမဲ့ ျဖစ္ခဲ့သမွ် အေရးအခင္းေတြ အားလံုးကို ၿခံဳငံုၿပီး သရုပ္ေဖာ္ထားတယ္လို႔ ထင္တယ္ . . .
ပထမဆံုးကေတာ့ ရန္ကုန္ ဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံတကၠသိုလ္ဆိုတဲ့ စာပဲ . . . ကုန္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ - ု နဲ႔ နငယ္ရဲ႕ ေျခေထာက္ကို ထိစပ္ခမန္း လုပ္ထားတဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ မဟုတ္ဘဲ ရန္က်န္ ဆိုသလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနေအာင္ တမင္လုပ္ထားတာလို႔ ဆိုတယ္ . . . တေခ်ာင္းငင္ေတြ နငယ္ေျခေထာက္ေတြကို ပံုမွန္ထက္ ရွည္ေနေအာင္ လုပ္ထားတယ္ . .
သစ္ပုပ္ပင္ရဲ႕ အကိုင္းအခက္ေတြက ကေဒါင္းက ေနတဲ့ပံု၊ အဲ့သည္ သစ္ခက္ေတြၾကားထဲမွာလည္း သရုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ ပံုေတြ ရွိတယ္လို႔ မွတ္မိေနတယ္ . . . ဆြဲထားတဲ့သူက အေရာင္ အမွိန္အေဖ်ာ့ေတြ နဲ႔ သစ္ခက္လိုင္းေတြ စပ္ဟပ္လို႔ ပံုေဖာ္ထားလို႔ ေသခ်ာ စိုက္ၾကည့္မွ ျမင္ရမွာမို႔လို႔ မူရင္း အေရာင္စိုစိုစာအုပ္ကို ၾကည့္မွ ေရးေရး ေတြ႕ရလိမ့္မယ္ထင္တယ္ . . . မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း နဲ႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဦးေခါင္းပံုေတြ လို႔ဆိုတယ္ . . .
ပထမဆံုးကေတာ့ ရန္ကုန္ ဝိဇၨာႏွင့္ သိပၸံတကၠသိုလ္ဆိုတဲ့ စာပဲ . . . ကုန္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ - ု နဲ႔ နငယ္ရဲ႕ ေျခေထာက္ကို ထိစပ္ခမန္း လုပ္ထားတဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ မဟုတ္ဘဲ ရန္က်န္ ဆိုသလိုမ်ိဳးျဖစ္ေနေအာင္ တမင္လုပ္ထားတာလို႔ ဆိုတယ္ . . . တေခ်ာင္းငင္ေတြ နငယ္ေျခေထာက္ေတြကို ပံုမွန္ထက္ ရွည္ေနေအာင္ လုပ္ထားတယ္ . .
သစ္ပုပ္ပင္ရဲ႕ အကိုင္းအခက္ေတြက ကေဒါင္းက ေနတဲ့ပံု၊ အဲ့သည္ သစ္ခက္ေတြၾကားထဲမွာလည္း သရုပ္ေဖာ္ထားတဲ့ ပံုေတြ ရွိတယ္လို႔ မွတ္မိေနတယ္ . . . ဆြဲထားတဲ့သူက အေရာင္ အမွိန္အေဖ်ာ့ေတြ နဲ႔ သစ္ခက္လိုင္းေတြ စပ္ဟပ္လို႔ ပံုေဖာ္ထားလို႔ ေသခ်ာ စိုက္ၾကည့္မွ ျမင္ရမွာမို႔လို႔ မူရင္း အေရာင္စိုစိုစာအုပ္ကို ၾကည့္မွ ေရးေရး ေတြ႕ရလိမ့္မယ္ထင္တယ္ . . . မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း နဲ႔ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ဦးေခါင္းပံုေတြ လို႔ဆိုတယ္ . . .
သစ္ပုပ္ပင္ ပင္စည္ႀကီးက လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းလို႔ ဟစ္ေၾကြးေနပံုေပါ့ . .
လက္မွာ ေသြးေတြ စီးက်ေနတယ္ . . . ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ အေဆာက္အဦးေခါင္မိုးေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးရဲ႕ ရုပ္ကလာပ္ကို ျပင္ထားတယ္ . .
ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ေရွ႕က ျခေသၤ့ရုပ္က ေခြးပံုျဖစ္ေနသတဲ့ . . .
ေနာက္ ေအာက္ကို ဆက္ဆင္းလာရင္ ပံုရဲ႕ ညာဘက္ေထာင့္ကို ဗဟိုထားၿပီး အစိမ္းေရာင္ အစက္အေျပာက္ေတြက စက္ဝန္းတစ္ခုရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ ရွိေနလို႔ သည္လိုပံု ေလးခု ေထာင့္ခ်င္းဆိုင္ ဆက္လိုက္ရင္ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြတစ္ခု ရတယ္တဲ့ . . . အဲ့သည္ထဲမွာေတာ့ ခံုတန္းလ်ား အျဖဴေရာင္ေလးတစ္ခုဟာ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ပဲ ရွိသမို႕ ၇ (၇) ဆိုတဲ့ သေကၤတကို ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ျမင္ေနရတယ္ . . .
ပံုတစ္ခုလံုးဟာ စိတၲဇဆန္ဆန္ ေရးဆြဲထားၿပီး အစက္အေျပာက္ေတြ အေရာင္ အႏုအရင့္ေတြ သံုးထားလို႔မို႔ မေရရာတဲ့ ပံုရိပ္ေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနေတာ့တာ . . .
ဒါ ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ေတြေပါ့ . . . အမ်ားႀကီးက်န္ေသးတယ္ . . .
လက္မွာ ေသြးေတြ စီးက်ေနတယ္ . . . ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ အေဆာက္အဦးေခါင္မိုးေပၚမွာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးရဲ႕ ရုပ္ကလာပ္ကို ျပင္ထားတယ္ . .
ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ေရွ႕က ျခေသၤ့ရုပ္က ေခြးပံုျဖစ္ေနသတဲ့ . . .
ေနာက္ ေအာက္ကို ဆက္ဆင္းလာရင္ ပံုရဲ႕ ညာဘက္ေထာင့္ကို ဗဟိုထားၿပီး အစိမ္းေရာင္ အစက္အေျပာက္ေတြက စက္ဝန္းတစ္ခုရဲ႕ ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ ရွိေနလို႔ သည္လိုပံု ေလးခု ေထာင့္ခ်င္းဆိုင္ ဆက္လိုက္ရင္ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြတစ္ခု ရတယ္တဲ့ . . . အဲ့သည္ထဲမွာေတာ့ ခံုတန္းလ်ား အျဖဴေရာင္ေလးတစ္ခုဟာ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ပဲ ရွိသမို႕ ၇ (၇) ဆိုတဲ့ သေကၤတကို ထင္ထင္ရွားရွားႀကီး ျမင္ေနရတယ္ . . .
ပံုတစ္ခုလံုးဟာ စိတၲဇဆန္ဆန္ ေရးဆြဲထားၿပီး အစက္အေျပာက္ေတြ အေရာင္ အႏုအရင့္ေတြ သံုးထားလို႔မို႔ မေရရာတဲ့ ပံုရိပ္ေတြ အမ်ားႀကီးျဖစ္ေနေတာ့တာ . . .
ဒါ ကြ်န္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ေတြေပါ့ . . . အမ်ားႀကီးက်န္ေသးတယ္ . . .
(credit to: nnnaing @ Myanmar Cupid)
ဒီမဂၢဇင္းနဲ႕ပတ္သက္ျပီး ေက်ာင္းစာသင္ႏွစ္ (academic year) ကိုေျပာခ်င္ပါတယ္။
၁၉၇၄-၇၅ ပညာသင္ႏွစ္ကို ၁၉၇၄ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ၁ ရက္ေန႕မွာစတင္ခဲ့တယ္။ ဒီဇင္ဘာလမွာ ကြယ္လြန္သူ ကုလသမဂၢအတြင္းဝန္ခ်ဳပ္ေဟာင္း ဦးသန္႕ ဈာပနကိစၥေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ားကို ရက္အကန္႕အသတ္မရွိပိတ္လိုက္ပါတယ္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္ ေမလမွာ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ားကို ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ထိုႏွစ္ ဇြန္လမွာ သမိုင္းအေရးအခင္းျဖစ္ျပီး တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ားကို ရက္အကန္႕အသတ္မရွိ ထပ္မံပိတ္လိုက္ပါတယ္။ အတန္းတင္စာေမးပြဲမ်ားကို ဇူလိုင္ ႏွင့္ ဩဂုတ္လမ်ားမွာ ျမိဳ႕နယ္အလိုက္ က်င္းပခဲ့ျပီး ၁၉၇၄-၇၅ ပညာသင္ႏွစ္ဟာ ျပီးဆံုးခဲ့ပါတယ္။ ၁၉၇၅ ခုႏွစ္အတြင္း တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ားကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့ပါ။ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလမွာ ၁၉၇၅-၇၆ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ားကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ယင္းႏွစ္ မတ္လမွာ သခင္ကိုယ္ေတာ္မိႈင္း ရာျပည့္အထိမ္းအမွတ္ အေရးအခင္းေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ားကို ရက္အကန္႕အသတ္မရွိ ထပ္မံပိတ္လိုက္ပါတယ္။ ေအာက္တိုဘာလ မွာမွ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ား၏ အတန္းမ်ားအားလံုးကို ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီဇင္ဘာလမွာ ေက်ာင္း ၁ လ ပိတ္ပါတယ္။ ၁၉၇၅-၇၆ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ေကာလိပ္မ်ား၏ အတန္းတင္ေနာက္ဆံုးစာေမးပြဲမ်ားအားလံုးကို ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ မတ္လမွာက်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
အထက္ပါ ရန္ကုန္ဝိဇၨာႏွင့္သိပၸံတကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း ၁၉၇၅-၇၆ ကို ၁၉၇၇ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ေက်ာင္းျပန္အဖြင့္မွ ထုတ္ေဝခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အေဆာက္အဦးၾကီးရဲ႕ အေနာက္မွ အျပာေရာင္ပံုမ်ားဟာ အုတ္ဂူေတြကိုရည္ညႊန္းထားတာလို႕ မွတ္သားရဖူးတယ္။ ညာဖက္က ကန္႕ေကာ္ေတာ ေနရာမွာ အစိမ္းေရာင္ေတြနဲ႕ သစ္ပင္သစ္ရြက္ပံုေတြကို ေရးဆြဲထားေပမယ္လို႕ အေသအခ်ာၾကည့္ရင္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ားပံု၊ လဲက်ေနတဲ့ပံုေတြကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္။ သစ္ပုတ္ပင္ေပၚမွာလည္း ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ားပံု ပါရွိေသးတယ္။
အဲဒီ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း ကို ထုတ္ေဝခ်ိန္မွာ လမ္းစဥ္ပါတီဗဟိုေကာ္မတီ ႏွင့္ ပညာေရးဝန္ၾကီးဌာန တို႕မွ ခ်မွတ္ေပးလိုက္တဲ့ "ျငိမ္းခ်မ္းစြာပညာသင္ၾကားေရး" မူဝါဒလမ္းစဥ္ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာဖံုးကို ဆင္ဆာလြတ္ျငိမ္းခြင့္ ေပးလိုက္တယ္လို႕ ေနာင္ႏွစ္ေပါင္းၾကာမွ ျပန္ၾကားသိရပါတယ္။
(Credit to : koluchaw @ Myanmar Cupid)
No comments:
Post a Comment