Tuesday, February 14, 2012

ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးၾကီးပဲေသသင့္ပါတယ္ (ညီညီေက်ာ္)

ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးႀကီးပဲ ေသသင့္ပါတယ္

by Kyaw Gyi AB on Tuesday, 14 February 2012 at 13:07 ·
ABSDF ေျမာက္ပိုင္း သတ္ျဖတ္မႈႏွင့္ ပက္သက္ၿပီး RFA မွ ေမးျမန္း တင္ျပခ်က္ထဲမွ ကိုမိုးသီးဇြန္ နဲ႔ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ ေျပာဆိုသြားတာေတြကို စာနဲ႔ျပန္ေရးထားတာျဖစ္ပါတယ္။
-------
ကိုမိုးသီးဇြန္

က်ေနာ္တို႔ ၁၉၉၁ ေလာက္မွာ ABSDF ညီလာခံလုပ္တယ္။ ညီလာခံႏွစ္လေလာက္ၾကာတယ္၊ ညီလာခံထဲမွာျပႆနာေတြ တက္တယ္၊ေနာက္ေတာ့ကြဲသြားတယ္။ ကြဲသြားျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ABSDF မိုးသီးဇြန္ နဲ႔ ABSDF ကိုႏုိင္ေအာင္ ဆိုျပီးေတာ့ တပ္ေပါင္းစုမွာေခၚၾကပါတယ္။ သို႕ေသာ္ျငားလည္း ေျမာက္ပိုင္းက ကိုႏုိင္ေအာင္ဗဟိုရဲ့ဦးေဆာင္မွဳေအာက္မွာေရာက္သြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ျဖစ္သြားတဲ့့ျဖစ္ရပ္ေတြအကုန္လံုးက ABSDF ႏုိင္ ဆိုေတာ့ ကိုႏုိင္ေအာင္တို႔အဖြဲ႔ကျဖစ္သြားတာ။ က်ေနာ္တို႔အေနနဲ႔တိုက္ရိုက္စြက္ဖက္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ ဒီ စပိုင္ဆိုျပီး စြပ္စြဲျပီးဖမ္းခဲ့ေတာ့ အဲဒါ က်ေနာ္တို႔လည္းမသိဘူး၊ ဘယ္ဟာ အမွန္အမွားဆိုတာ။
ဒါေပမယ့္ ေထာက္လွမ္းေရးေတြျဖစ္ေနတယ္ဆိုတာေတာင္မွ မသတ္ပါနဲ႔၊ သူတို႔ကို လႊတ္လိုက္ပါဆိုျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔က KIO ေပါ့ အဲဒီတုန္းက၊ KIO ရဲ့ ဆက္သြယ္ေရးစက္ကတဆင့္ ေတာထဲကေန က်ေနာ္က လွမ္းျပီးပို႔လိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သတ္ျဖတ္မွဳေတြ အဲလို ဖမ္းဆီးမွဳေတြ ႏွိပ္စက္မွဳေတြ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ၾကားလာတယ္။ ၾကားလာတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔က စာထုတ္ျပီးေတာ့ ကန္႔ကြက္တယ္၊ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ မတ္ လပိုင္းေလာက္ျဖစ္မယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ စာေတြရွိတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဒီလုပ္ရပ္ကို တားဆီးေပးဖို႔ ဆိုတဲ့ဟာေတြ ပါပါတယ္။ ခုဟာက်ေတာ့ ဘယ္လိုျဖစ္လာလဲဆိုေတာ့ ABSDF ဗဟို မိုးသီးဇြန္က ဥကၠဌလုပ္တဲ့အခ်ိန္ သူကပဲ အမိန္႔ေပးလိုက္သလိုလို တခ်ဳိ႕ အင္တာနက္ facebook ေတြမွာလည္း ေရးတာေတြ က်ေနာ္တို႔ေတြ႔ရတယ္၊ ဒါကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအရ သက္သက္လုပ္ၾကံတာလို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တယ္။

ABSDF ေျမာက္ပိုင္းျဖစ္ရပ္ကို ကိုမိုးသီးဇြန္ သံုးသပ္တာကေတာ့

ဥပမာေပါ့ ကိုထြန္းေအာင္ေက်ာ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ ကိုေမာင္ေမာင္ၾကြယ္တို႔ ေနာက္တခါ ကိုထိန္လင္းတို႔ေပါ့ဗ်ာ ေနာက္ က်ေနာ္တို႔သိတဲ့လူေတြပါ ပါသြားတာကိုး။ အဲေတာ့ အဲဒီကာလက က်ေနာ္တို႔ ဒီဖက္က ယူဆတာကေတာ့ မိုးသီးဇြန္ကိုေထာက္ခံတဲ့အဖြဲ႔ကို ႏုိင္ေအာင္ကို ေထာက္ခံတဲ့အဖြဲ႔က သတ္လိုက္တယ္လို႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ သံုးသပ္ထားတာ။ တခ်ိန္တုန္းက ဗကပ မွာ ျဖဳတ္ထုတ္သတ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ဖူးတယ္။ အဓိကကေတာ့ ရန္သူက၀င္ျပီး ေသြးထိုးလွဳံ႕ေဆာ္တယ္လို႔ပဲ သံုးသပ္ပါတယ္။ လူေတြဟာအေတြ႔အၾကံဳနည္းတာရယ္၊ သမုိင္းကို မေလ့လာတာေပါ့ေလ၊ အဲဒီေပၚမွာ သူတို႔က မွန္မွန္ကန္ကန္ သိမ္သိမ္ေမြ႔ေမြ႔မဆံုးျဖတ္ႏုိင္တာေတြ ျဖစ္သြားတယ္ေပါ့ဗ်ာ။
-------------

ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္ကေတာ့ မၾကာခင္မွာ သူ႔အေနနဲ႔ ရွင္းလင္းခ်က္တေစာင္ထုတ္ျပန္ဖို႔ရွိျပီး အခုေလာေလာဆယ္ သူေျပာျပႏုိင္တာကေတာ့
... က်ေနာ့္တေယာက္တည္းအေနနဲ႔ ဟို ရွင္းလင္းခ်က္ေပါ့ ေနာ္ အဲလိုမ်ဳိးေလး ထြက္ဖို႔ရွိတယ္။ အလုပ္ရွဳပ္ေနေတာ့ အဲဒီဟာေလးကို ေရးဖို႔ကိစၥက လက္စမသတ္ႏုိင္ဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဟိုဟာ လူေတြက အခ်က္အလက္ေတြ မွားေျပာေနတာေတြ ထင္ရာျမင္ရာေျပာေနတာေတြေလ၊ တခ်ဳိ႕ဆိုေျပာတာရွိတယ္ က်ေနာ္ ေရာက္သြားျပီးေတာ့ အမိန္႔ေပးလိုက္ျပီး သတ္လိုက္တာတို႔ ဘာတို႔ညာတို႔ေလ၊ အဲလိုမ်ဳိး လြဲတာေတြအမ်ားၾကီးရွိတယ္ဗ်ာ။ တခုလံုးအေနနဲ႔ေျပာရရင္ ဗဟိုမွာ တာ၀န္ရွိတာေတာ့ရွိတာေပါ့ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က ျဖစ္ျပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို႔က သိရတာ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း ကိုယ့္မွာက ကြဲေနတဲ့အခ်ိန္၊ မာနယ္ပေလာထုိးစစ္နဲ႔ အဲ ေနာက္ စား၀တ္ေနေရးနဲ႔ ျပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္စားလွယ္တေယာက္ပို႔လိုက္တယ္၊ အဲဒီကိုယ္စားလွယ္က ျပန္မလာေသးဘူး။ သူတို႔ အဲဒီဥစၥာေတြ nation သတင္းစာထဲ ရင္ဒီက ေရးလို႔ပါလာေတာ့မွ က်ေနာ္က သိျပီးေတာ့ ကမန္းကတန္းနဲ႔လိုက္သြားရတာ ဆိုေတာ့ အဲလိုမ်ဳိးဟာမ်ဳိးေတြေလ။ ဗဟိုအေနနဲ႔ အဖြဲ႔အစည္းတခုျဖစ္တဲ့အခါက်ေတာ့ က်ေနာ္ တာ၀န္ယူရတယ္ဆိုေပမယ့္ ေျမာက္ပိုင္းကိုလည္း က်ေနာ္တို႔က ပိုင္တာမဟုတ္ဘူး။ အမိန္႔ေပးလို႔ရတာလည္းမဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္္ကမွစျပီး ABSDF ကို တည္ေဆာက္ေနရတဲ့အခ်ိန္ကိုး၊ ရိုးရိုးေလးပဲေပါ့ဗ်ာ ဒီေလာက္မ်ားတဲ့လူေတြ စပိုင္ဆိုတာ ျဖစ္မွ မျဖစ္ႏုိင္တာပဲကိုး ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ့ ဦးတည္ခ်က္က တခုပဲရွိတယ္ အဲလို ဖမ္းထားတဲ့လူေတြအကုန္ ထပ္မသတ္ဖို႔၊ ေနာက္ လႊတ္ေပးဖို႔ေပါ့ အဲဒါ ေျမာက္ပိုင္းနဲ႔ညွိတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔က မိဘေတြကို တႏွစ္ေနျပီး ျပန္အပ္ျပီးေတာ့ လႊတ္ေပးမယ္ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိးေျပာေတာ့ က်ေနာ္တို႔ဒါပဲ လုပ္ေပးႏုိင္တယ္ဗ်၊ ဟို တေန႔ေန႔က်ရင္ေတာ့ ဒီကိစၥေတြ ရွင္းရမွာပဲဆိုတာမ်ဳိးအားလံုးက ဗဟိုက ခံယူထားတယ္။ သူတို႔ကိုလည္းက်ေနာ္တို႔ေျပာျပတယ္ ေျမာက္ပိုင္းက တာ၀န္ရွိတဲ့လူေတြ။

No comments: