Sunday, December 4, 2011

ကိုဂ်င္မီ၏သမိုင္းတြင္မည့္ အနုပညာလက္ရာထူး ႏွစ္ခု

Written by ပန္းခ်ီထိန္လင္း   

                                ပန္းခ်ီဆရာအျဖစ္အသက္ေမြးသူမဟုတ္ေသာ သာမာန္ပန္းခ်ီေရးသူတဦး ေရးသားခဲ့သာ ပန္းခ်ီကား(၂) ကားသည္ ကြ်န္ေတာ္အား ေျခာက္ျခားေလာက္ေအာင္ခံစားမွဳႏွင္႕အတူ စဥ္းစားဆင္ျခင္ေတြးေတာစရာ တသီတတန္းၾကီးေပးႏိုင္လိမ္႕မည္ဟု မေမ်ာ္လင္႕ခဲ႕ဘူးေပ။ အရိုးသားဆံုး ၀န္ခံရလ်င္ ၂၀၀၆ခုနွစ္ အဂၤလန္သို႕ ေျပာင္းေရႊ႕လာျပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ နိုင္ငံတကာအႏုပညာရွင္မ်ား၏ အင္စေတာ္ေလးရွင္းႏွင္႕ ဗိဒီယို ပေရာဂ်က္မ်ား ပါဖြန္႔မင့္ အနုပညာလက္ရာမ်ားကို ပိုမိုေလ့လာခြင့္ရျပီးေနာက္ပိုင္းတြင္ ကင္းဘတ္ေပၚတြင္  ေဆးႏွင့္ ေရးဆြဲဖန္တီးသည္႕အနုပညာမ်ား အေပၚအေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားမွဳ  လ်ာ့ပါးလာခဲ့ ပါသည္။
                                  သို႕ရာတြင္လြန္ခဲ႕ေသာလပိုင္းက ကြ်န္ေတာ္သည္ျမန္မာျပည္မွျပန္လာေသာ ျဗိတိသွ်မိတ္ေဆြတဦးထံမွ ပန္းခ်ီကား ၃ကားကိုလက္ခံရရွိခဲ႕ပါသည္။ ပန္းခ်ီကားေရးဆြဲသူမွာ လက္ရွိေတာင္ၾကီးေထာင္ထဲတြင္ ေထာင္ဒဏ္၆၅နွစ္ က်ခံေနရေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုဂ်င္မီက ပို႕ခိုင္းလိုက္သည္ဟု ဆိုသျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသြားမိပါသည္။
လက္ရွိေတာင္ၾကီးေထာင္ထဲတြင္ ေထာင္ဒဏ္၆၅ ႏွစ္က်ခံေနရေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ကိုဂ်င္မီက ပို႕ခိုင္းလိုက္သည္ဟု ဆိုသျဖင္႕ေတာ္ေတာ္ စိတ္၀င္စားသြားမိပါသည္။

                                  မန္းေထာင္စံဘ၀မွာ သာယာ၀တီက အစာငတ္ခံဆႏၵျပ၍ေထာင္ေျပာင္းလာေသာ ကိုသိန္းေဇာ္ႏွင္႕၄င္း ေျမာင္းျမသို႕ေျပာင္းျပီးေနာက္ ကိုေက်ာ္ဦးညိဳနွင္႕၄င္း ခင္မင္ခြင္႕ရခဲ႕ရာ သူတို႕ထံမွ သာယာ၀တီ ေထာင္တြင္းလွဳပ္ရွားမွဳမ်ားႏွင္႕ပတ္သတ္လာတိုင္း ဂ်င္မီဆိုေသာ အမည္ကို မၾကာခဏၾကားခဲ႕ရပါသည္။ ေထာင္တြင္း တြင္ရွိသည္႕ပစၥည္းႏွင္႕ ဂစ္တာတခုျဖစ္ေအာင္လုပ္၍ သီခ်င္းစပ္ၾကသည္႕အေၾကာင္းမ်ားၾကားရသည္။ ကိုျဖိဳးမင္းသိန္း တို႕ထံမွ လည္းဂ်င္မီ။ ထူးျခားသည္မွာ ကိုဂ်င္မီ အေၾကာင္းကိုၾကားရသူတိုင္းတြင္ တူညီေသာအခ်က္တခုမွာသူတို႕ အားလံုးသည္ ကိုဂ်င္မီကို နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္းခ်စ္ခင္ၾကျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ဒီကိုဂ်င္မီ ဆိုတဲ႕လူဟာ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြထဲမွာ ထူးထူးျခားျခား ခင္မင္စရာေကာင္းတဲ႕ လူေပ်ာ္တေယာက္ျဖစ္မွာပဲ ထင္ျမင္ခဲ႕မိပါသည္။
                                သို႕ႏွင့္ ၂၀၀၅ခု ေထာင္ထြက္ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ဘ၀ တြင္ ေထာင္ကလြတ္လာၾကသူ ရွစ္ေလးလံုးေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားထဲတြင္ ကိုဂ်င္မီ ကိုလည္းေတြ႕ဆံုခင္မင္ခြင္႕ရခဲ႕ပါသည္။ ထင္ထားခဲ႕သလို နွစ္လိုစရာေကာင္းသူ၊ဟာသဥာဏ္ရွိသူတဦးအျဖစ္အသိအမွတ္ျပဳမိပါသည္။ သို႕ႏွင္႕ထိုကာလမ်ားတြင္ ဘုန္းသုခကေလာင္ႏွင့္ သူ႕စာမ်ားကိုဖတ္လာရသလို။ သူ၏အခ်စ္ဇာတ္လမ္းကိုလည္း ၾကည္ႏူးဖြယ္ၾကားသိလာရပါသည္။ ထိုေနာက္ ကိုမင္းကိုနိုင္ ကိုကိုၾကီး ကိုေဌးၾကြယ္တို႕ကို ခတၱခၚထားေသာ ကာလထဲတြင္ရွစ္ေလးလံုး ေရွ႕တန္းေခါင္းေဆာင္မွဳ ေနရာသို႕ ကိုျမေအးႏွင္႕တြဲ၍ကိုဂ်င္မီ တို႕ထြက္လာသည္ နွင္႕အတူ ရင္ဖြင္႕လႊာ လွဴပ္ရွားမွဴ နွင္႕ နိုင္ငံေရးအရွိန္ကို ထပ္ျမင္႕လိုက္သည္ကိုေတြ႕ရပါေတာ႕သည္။ ထို႕အျပင္ ခ်စ္သူမနီလာသိန္း နွင္႕ပူေပါင္းဖန္တီး သည္႕အနုပညာေျမာက္လွေသာ ကဒ္ျပားေလးမ်ားကိုေတြ႕ရသလို သူတို႕ကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးေသာလက္ရာမဂၤလာ ဖိတ္စာေလးကို လက္ခံရရွိေသာအခါ ဘ၀ကိုတကယ္ အႏုပညာဆန္ဆန္ ေနထိုင္ျဖတ္သန္းၾကသည္ေမာင္နွံအျဖစ္  အားလံုးႏွင့္အတူ ေတာင္းဆုေတြ ၀ိုင္းဖြဲ႕ေခြ်ၾကေသာေရႊေရာင္ကာလမ်ား။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆံထံုးေနာက္ေယာင္ပါ    (ေယာင္ခ်ာခ်ာကိုဆိုလိုပါသည္)နွင့္ ဘိလပ္ပန္းခ်ီဆရာေရာက္ေတာ့ အမ်ားနည္းတူအင္တာနက္ ပဥၥလက္ကိုပဲ အားကိုးျပီး အမိေျမ ႏွင့္ မိတ္ေဆြေတြကို အလြမ္းေျဖရပါေတာ႕သည္။
             ၂၀၀၇ခုႏွစ္မွာေတာ႕ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး၏ေရွ႕ေျပး လွုပ္ရွားမွဳမ်ားၾကားတြင္ သူတို႕ေမာင္နွံႏွစ္ဦး ႏွင္႕ လသားအရြယ္သမီးေလးတို႕၏ ရင္နင္႕ဖြယ္ရာ ဇာတ္လမ္းတြင္ ႏွလံုးသားရွိသူတိုင္း ကို မ်က္ရည္က်ၾက ရပါေတာ႕သည္။
       ကာလရထားတြဲမ်ားၾကား အမ်ားနည္းတြင္ကူးလူးေျပးလြားေနထိုင္ရင္း လြန္ခဲ႕လအနည္းငယ္က ျမန္မာျပည္ကျပန္လာေသာ ျဗိတိသ် မိတ္ေဆြတဦးထံမွ ပန္းခ်ီကားမ်ားထည့္သည့္ ပလပ္စတစ္ဗူးရွည္တခု လက္ခံရရွိခဲ႕ပါသည္။ ကိုဂ်င္မီ အဖမ္းမခံရမွီ ပုန္းေအာင္ေနစဥ္ကာလက ေရးခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီကားမ်ားဟုဆိုေတာ့  ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္၀င္စားသြားပါသည္။ ဒီႏွစ္ပိုင္းေထာင္၀င္စာတြင္ မိသားစုမွတဆင့္ သူထားခဲ႕ေသာေနရာမွ သြားယူေစျပီးကြ်န္ေတာ္ဆီ ပို႕ေပးရန္မွာေသာေၾကာင္႕ယူလာျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။  အကယ္၍ သူ႕အနုပညာကို အမွန္တကယ္ျမတ္ႏိုးသူေပၚလာ၍ ၀ယ္ယူလာ လ်င္လည္းရာင္းလိုက္ပါဟု မွာလိုက္ေသးသည္ ဟုဆိုပါသည္။
 အထက္တြင္ေဖၚျပခဲ႕သလိုကြ်န္ေတာ္သည္ ကိုဂ်င္မီႏွင့္ တုိုက္ေဖၚတိုက္ဖက္ ရဲေဘာ္တဦး မဟုတ္သလို ရင္းရင္းႏွီးႏွီး တြဲခဲ႕ၾကသူတဦးလည္းမဟုတ္ပါ။ သူ႕အားေလးစားၾကည္ညိဳ သေဘာက်သူ သာမာန္ပန္းခ်ီ အႏုပညာသမားတဦး အသိအကြ်မ္းတဦးမွ်သာျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ပန္းခ်ီကားမ်ား ထည္႕ထားေသာ ဗူးက လက္ထဲေရာက္ေနပါျပီ။ ထို႕ေၾကာင္႕ စိတ္လွဳပ္ရွားစြာ ဖြင္႕ၾကည္႕ေသာအခါ ၂၀၀၇ ဇူလိုင္လ၂၀ ရက္ ေနာက္ပိုင္းလက္မွတ္ေရးထားေသာ ပန္းခ်ီကား၂ခ်ပ္။ ေရးလက္စ ကင္းဘတ္စ တခု တို႕ကို ေတြ႕ရျပီး ပန္းခ်ီကား ၂ခုကို တင္ေနေသာ ဖုန္မ်ားကိုသန္႕စင္လ်က္ၾကည္႕ရွဴမိေသာအခါ ကြ်န္ေတာ္ မ်က္ရည္တကယ္က်ရပါေတာ႕သည္။
ရိုးသားစြာ၀န္ခံရလ်င္ အထက္တြင္ေဖၚျပထားသည္႕အတိုင္းကြ်န္ေတာ္သည္ ကိုဂ်င္မီ ၏အႏုပညာဥာဏ္ ကိုေလ်ာ႕တြက္မထားခဲ႕ပါ။ထို႕ေၾကာင္႕လည္းေတာင္ၾကီးေထာင္ကေနတြက္ရင္ မိုင္ေထာင္ခ်ီေ၀း တဲ႕ အဂၤလန္လိုနိုင္ငံမွာေနတဲ႕ ငါ႕ဆီကို တကူးတကပို႕ရေလာက္ေအာင္ သူက ဘယ္ေလာက္ထိေအာင္  ဆန္းဆန္းျပားျပား စိတ္ကူးေတြ ထူးထူးျခားျခားနညး္ စံနစ္ေတြမ်ား သံုးထားလို႕ပါလိမ္႕ဟူေသာ စိတ္ႏွင္႕ ဖြင္႕ၾကည္႕ခံမိသည္ကို၀န္ခံပါသည္။ လက္ေတြ႕တြင္မူ အထင္ႏွင္႕အျမင္ တက္တက္စင္ေအာင္လြဲရပါေတာ႕သည္။ ပန္းခ်ီကားတြင္ ကိုဂ်င္မီ ဘာမွ ထူးထူးဆန္းဆန္း ေတြေရးမထားပါ။ အင္မတန္ရိုးစင္းစြာျဖင္႕သူတို႕မိသားစု ၃ဦး ဘ၀ကို ပန္းခ်ီ ၂ကားႏွင္႕ျပထားပါသည္။ လက္ရာတြင္လည္း ဘာနည္းနာမွထူးထူးျခားျခားသံုးမထားပါ အင္မတန္ရိုးစင္းစြာ ေရာင္စံုဖေရာင္းေတာင္႕ကိုသံုး၍ သူလိုခ်င္ေသာပံုေလးကိုအၾကိမ္ၾကိမ္ရေအာင္ေရးျခစ္ထားပါသည္။
                         ပထမပန္းခ်ီကားတြင္ ေက်ာတြင္ အေတာင္ပံမ်ားရွိေသာ ေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေဖၚသည္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ရပ္ မ်က္ႏွာမ်ားေမာ႕လ်က္ ရပ္ေနပံုျဖစ္ျပီး သူတို႕၂ ဦးၾကားေကာင္းကင္ျပင္တြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင္႕ လြတ္လပ္ျခင္းဟု ေရးထားပါသည္။ ဒုတိယကားတြင္ကား က်ယ္ျပန္႕ေသာျမက္ခင္းက်ယ္ထဲတြင္အႏီွးေထြးေလးထဲတြင္ ရွိေနေသာ ကေလးငယ္ေလး တဦးတည္းရွိေနပံုကို တုန္လွုပ္ဖြယ္ေတြ႕ရပါေတာ႕သည္။လသားအရြယ္ အႏီွးေထြးေလးထဲက ကေလးေလးသည္ပန္းခ်ီကားကိုၾကည္႕ေနသူအား ေမးခြန္းတခုကိုက်ယ္ေလာင္စြာ အၾကိမ္ၾကိမ္အထပ္ထပ္ တရစပ္ေမးေနပါသည္။ထိုကေလးရဲ႕ အေဖနဲ႕အေမက ဘယ္မွာလည္းဟူေသာေမးခြန္းျဖစ္ပါသည္။ခက္သည္က ထိုပန္းခ်ီကားငယ္ထဲက ကေလးအေဖနဲ႕အေမ ဘယ္မွာေရာက္ေနသည္ဆိုသည္ကို ပန္းခ်ီကားၾကည္႕ေနသူကြ်န္ေတာ္ တင္မက သန္းႏွင္႕ခ်ီေသာ ျပည္သူတရပ္လံုး အျပင္ ႏိုင္ငံတကာက လူေတြပါ သိေနၾကသည္ကို ကြ်န္ေတာ္က ထပ္ျပီး ခဏခဏသိေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ကြ်န္ေတာ္ဘယ္လိုမွာေထြးထင္မထားေသာ အႏုပညာပစၥည္း(ပန္းခ်ီ) ေနာက္ကြယ္မွာအင္မတန္အားေကာင္းလွေသာ အခက္အလက္မ်ား(သတင္း)၏ အေရးပါအရာေရာက္မွဳသည္ အနုပညာ၀ါဒ၊နည္းစံနစ္၊အတတ္ပညာ၊အနုပညာပံုသ႑ာန္တို႕ ေရွ႕သို႕ထြက္ျပီး ေကာင္းေကာင္းၾကီးအလုပ္လုပ္ေနပံု ကို တအံတၾသေတြ႕ရေသာေၾကာင္႕ျဖစ္ပါသည္။ဤေနရာတြင္ဥာဏ္ေရွ႕သြားအႏုပညာConceptual art ကို အထူး စိတ္၀င္စားသလို ကိုယ္တိုင္လည္းဖန္တီးေနသူတဦးေနရာမွ အေရးတၾကီးေဆြးေႏြးစရာအခ်က္မ်ား ရွိေနပါသည္။
ထိုအခ်က္မွာ အႏုပညာသည္သည္ အႏုပညာကို အဘယ္ပံု ဖန္တီးသလဲ။ဘယ္အခ်က္ကိုသိေစခ်င္သလဲ။ဘယ္လိုပံု ခံစားသူဆီကိုတင္ဆက္သလဲ ဆိုေသာအခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ တိုအခါတြင္မူ ပန္းခ်ိကား၂ခ်ပ္ကြ်န္ေတာ္ဆီ ေရာက္ရွိလာပံုကိစၥရွင္းလင္းသြားရပါေတာ႕သည္။အေၾကာင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ဆီေရာက္ရွိလာေသာအခ်က္သည္ အနုပညာရွင္က ေရြးခ်ယ္လိုက္ေသာ အခ်ိန္၊ေနရာႏွင္႕အေျခအေနတင္ဆက္ပံုမ်ား၏ အစိတ္အပိုင္းမ်ားျဖစ္ေနေသာ ေၾကာင္႕ျဖစ္ပါသည္။ ထိုအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႕ ကြ်န္ေတာ္ယခ မိတ္ေဆြဖတ္ေနေသာစာသားမ်ားကိုေရးသား ေနရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဤသည္မွာ ကိုဂ်င္မီ အနုပညာပံုစံ၏ အစိတ္အပိုင္း တခုျဖစ္ပါသည္။
ယ ခုအေရးအသားတြင္ အက်ဥ္းက်ေနေသာ ကိုဂ်င္မီပန္းခ်ီကား ၂ခ်ပ္ႏွင္႕ပထမ မိတ္ဆက္ေပးလိုရင္းက အရင္း ျဖစ္ေနပါေသာေၾကာင္႕ စာရွဴသူကို ပန္းခ်ီကားဆီမသြားမီ အေရးပါေသာ အနုပညာဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ခဏထားခဲ႕ျပီးပန္းခ်ီဆရာ ၏အေၾကာင္းအနည္းငယ္ကိုသာေျပာပါေတာ႕မည္။
                    ထိုအခ်က္မွာ ဖခင္တဦး၏ေမတၱာျဖစ္ပါသည္။(တေလာက ကိုဂ်င္မီ ႏွင္႕တေထာင္တည္းအတူေနသူ ကဗ်ာဆရာေဇာ္သက္ေထြး ၏ ဘံုဘံုႏွင္႕ မိုင္ေပါင္း၅၀၀ ကဗ်ာကိုနာက်င္စြာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဖတ္ခဲ႕ရပါေသးသည္။) ၂၀၀၇ ေရႊ၀ါေရာင္ကာလ တ၀ိွက္က ကြ်န္ေတာ္တို႕ အားလံုး၏ႏွလံုးသားတြင္ ယေန႕အထိ စြဲထင္ေနေစေသာ အျဖစ္အပ်က္တခုကိုမီဒီယာမ်ားမွတဆင္႕ၾကားခဲ႕ရဘူးပါသည္။ ႏို႕ဆာေနေသာသမီးငယ္ ငိုသံကိုပုနး္ေအာင္ေနေသာ ေနရာက ၾကားပါလ်က္ထြက္ျပီး ႏို႕မတိုက္လိုက္ရေသာ မိခင္တဦး၏ အသံမ်ား။ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ တႏွစ္ခြဲအရြယ္ သမီးငယ္ကို ထားျပီး ညသန္းေကာင္ေက်ာ္ေခၚေဆာင္ရာေနာက္လိုက္ခဲ႕ဘူးသူတဦးမို႕ ထိုအသံၾကားရေသာအခါ ဒဏ္ရာကိုထပ္ဆြသလို ထပ္ဆင္႕ခံစားခဲ႕ရဘူးပါသည္။ မင္းတို႕ကိုယ္မင္းတို႕သူရဲေကာင္းသိပ္ျဖစ္ခ်င္ေန ေတာ႕မိသားစုကို ထည္႕မတြက္မစဥ္းစားႏွလံုးသားမရွိသူမ်ားဟု စြပ္စြဲသံမ်ားကိုလည္းမၾကာခဏ ၾကားခဲ႕ရဘူးပါသည္။ ယခုပန္ခ်ီကားတြင္မူ ထိုကာလထိုအခ်ိန္မ်ားဆီက တိတ္ဆိတ္ေနခဲ႕သည္ဟု ကြ်န္ေတာ္တို႕ ယူဆခဲ႕ေသာ ဖခင္ျဖစ္သူ၏ အသံကို ကြ်န္ေတာ္တို႕မ်က္လံုးမ်ားမွတဆင္႕ အက်ယ္ေလာင္ဆံုးၾကားလိုက္ၾကရပါေတာ႕သည္။
                 ကြ်န္ေတာ္သည္ ထိုပန္းခ်ီကား၂ကားကို ေဘာင္က်က္ေဘာင္သြင္းျပီးၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာခ်ီတံုခ်တံု ျဖစ္ခဲ႕ရပါသည္။ကိုဂ်င္မီမွာၾကားသလို ပန္းခ်ီကားကိုအမွန္တကယ္ျမတ္ႏိုးသူတဦးဦးရွိပါက ေရာင္းခ်ဘို႕ဆိုေသာကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ကြ်န္ေတာ္တို႕အားလံုးသိထားၾကသလို ပန္းခ်ီကားထဲက အႏီွးေထြးေလးသည္ ေက်ာင္းေနေသာ အရြယ္ေရာက္ေနပါျပီ ။သူ႕ဖခင္ ဘယ္ေရာက္ေနသည္ကို သူကိုယ္တိုင္သိေနပါျပီ။ သို႕ရာတြင္ သူမသိရေသးေသာ အခ်က္တခ်က္ ရွိေနပါသည္။ သူ႕ဖခင္သည္ သူ႕ကိုခြဲခြါကာနီးကာလက မည္မွ်သူ႕ကို ခ်စ္ခင္ခဲ႕ေၾကာင္းႏွလံုးသားနွင္႕ အလြန္ၾကီးက်ယ္ေသာအနုပညာတခုဖန္တီးသြားခဲ႕ဘူးသည္ဆိုေသာ အခ်က္သမီးငယ္ၾကီးျပင္းလားေသာအခါ သိရွိဘို႕ အေရးသည္ အလြန္အေရးၾကီးလွပါသည္။ ထို႕ေၾကာင္႕ ကိုဂ်င္မီ အနုပညာပံုစံသည္ မျပီးဆံုးေသးပါ ထိုပန္းခ်ီကား ၂ခ်ပ္ ထက္လက္ေတြ႕ဘ၀ကိုဆက္မီးေမာင္တိုးျပေနပါသည္။ ယခုအခါ ကြ်န္တာ္တို႕သည္တကယ္ မွန္ကန္ေသာလမ္းေပၚသြားေနျပီဟု ေျပာေနၾကသလို၊ေတြ႕လည္းေနရပါသည္။နိုင္ငံတကာ အလယ္တြင္ တကယ္သေဘာထားၾကီးျမတ္ေသာသူမ်ားဟု မိမိ ကိုယ္ကို ယံုၾကည္စိတ္ခ်ေသာ မ်က္နွာမ်ားျဖင္႕ နိုင္ငံတကာကိုလက္ခံေတြ႕ဆံုေနၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။ သို႕ပါေသာေၾကာင္႕ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြာေ၀းေသာ အဂၤလန္ နိုင္ငံသို႕ ခရီးႏွင္လာေသာ ပန္းခ်ီကား ၂ခ်ပ္ကို မူလလာရာအရပ္ဆီျပန္ပို႕ပါေတာ႕မည္။
                                                                                                                                                           ပန္းခ်ီထိန္လင္း
ဂ်င္မီ
                               ပန္းခ်ီဂ်င္မီ   Pastel on canvas/  47cm x62cm
ဂ်င္မီ
                           ပန္းခ်ီဂ်င္မီ   Pastel on canvas/  43cmx13cm


No comments: