Friday, December 30, 2011

ကိုေက်ာ္မ်ိဳး၊ဦးတိုက္ပိတ္၊ဦးေဌး၀င္း၊ကိုျမင့္သိန္း၊ကိုေဇာ္ေဇာ္မင္း

ကိုေက်ာ္မ်ိဳး

က်ေနာ့္နာမည္ေက်ာ္မ်ိဳးလို ့ေခၚပါတယ္္။ ကိုသံေခ်ာင္းတကယ္ႏွိပ္စက္ မစက္ဆိုတာေတာ့က်ေနာ္ ကိုယ္ ေတြ ့ ၾကံဳလို ့သိခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ့္လိုပဲ အဖမ္းခံရတဲ့လူတိုင္း လည္း ကိုယ္ေတြ ့ၾကံဳခဲ့ရတဲ့  လူေတြခ်ည္း ပဲျဖစ္ပါ တယ္။  ညွဥ္း ဆဲမခံခဲ့ရ တဲ့သူေတြရယ္လို ့ တေယာက္မွမရွိပါဘူး။ လက္ လြန္ေျခ လြန္ျဖစ္ျပီး ေသတဲ့သူေတြအမ်ားဆံုး ရွိပါတယ္။ သူ ့ရဲ ့လက္ကိုင္ တုတ္ေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ားက လည္း ပက္ပက္ စက္စက္ႏွိပ္စက္တယ္။ ဘယ္လိုႏွိပ္ စက္သလဲ ဆိုရင္ ေျခေထာက္ကိုသံၾကိဳးတုပ္၊ လက္ ကိုေနာက္ျပန္ ၾကိဳး တုပ္ တိုင္ငုတ္ မွာရိုက္ျပီး ေတာ့ ေသေသ ခ်ာခ်ာ စိမ္ေျပနေျပ ႏွိပ္စက္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္ ရဲ ့ေျခေထာက္ ဆို လို ့ရွိရင္ ႏွစ္ဖက္စလံုးဟာ ေဘာင္းဘီေတာင္ဆြဲ တင္လို ့ အေပၚမတက္ တဲ့အ ထိေရာင္ကိုင္းခဲ့ရတယ္။ အဲဒီလိုႏွိပ္စက္ခံရတဲ့အျပင္ မေက်နပ္လို ့ဆိုျပီးက်ဥ္စက္ နဲ ့လည္း တို ့ခဲ့ ပါေသး တယ္။ အလူးအလဲခံရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဘာထပ္လုပ္သလဲဆိုေတာ့ မေက်နပ္လို ့ဆိုျပီး ရင္ဘတ္ ကို ေလး၊ငါး ခ်က္ေလာက္ေဆာင့္ကန္တယ္။ အဲဒါတင္မကေသးပါဘူး။ မေက်နပ္လို ့ဆိုျပီးေတာ့ ထပ္ျပီးေတာ့ က်ေနာ့္ရင္ ဘတ္ကို ဓားနဲ ့မႊန္းခဲ့ပါတယ္။ သူကေတာ့ေျပာတာေပါ့။ လက္ဖ်ားနဲ ့မထိဘူးလို ့ေျပာတယ္။ မွန္ပါတယ္။ က်ေနာ့္ရင္ဘတ္ကို လက္ဖ်ားနဲ  ့ေတာင္မတို ့ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဓားနဲ ့ေတာ့ေသေသခ်ာ ခ်ာလွီးခဲ့တယ္။ လူၾကီးမင္းတို ့ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း  က်ေနာ့္အကၤ် ီကိုခြ်တ္ျပပါမယ္။ က်ေနာ့္ရင္ ဘတ္က ဒဏ္ရာေတြက သူ အကုန္လံုးလီွးထားတဲ့ ဒဏ္ရာေတြပါပဲ။ က်ေနာ့္ကိုႏွိပ္စက္ခဲ့တာ ဟုတ္တယ္၊ မဟုတ္ဘူးဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ႏွိပ္စက္ခဲ့ဖူးတဲ့သူတေယာက္ အခုက်ေနာ္ တို ့အထဲမွာပါပါတယ္။ သူကို ကိုေဇာ္ေဇာ္မင္းပါ။ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီေလာက္ပဲရွိပါ တယ္ခင္ဗ်ာ။ တကယ့္ႏွိပ္စက္ခဲ့လို ့၊ တကယ္ခံစားခဲ့ရသူေတြ  လည္း အကုန္လံုးေျပာျပႏိုင္ပါတယ္။



ဦးဇန္ဇန္(ခ)ဦးခင္ေမာင္သန္း(နံနက္ခင္းသတင္းဂ်ာနယ္)
ABSDF အဖြဲ ့၀င္ေတြမဟုတ္ပဲနဲ ့ တျခားလူထုကို ႏွိပ္စက္တာမ်ိဳးေရာ ရွိသလား။

ကိုေက်ာ္မ်ိဳး
အဲဒီဥစၥာကို က်ေနာ္ေတာ့မသိဘူးခင္ဗ်။ က်ေနာ္က အဖြဲ ့၀င္ထဲမွာပဲဆိုေတာ့ က်ေနာ့္လိုပဲ လူတိုင္းႏွိပ္စက္ခံ ခဲ့ရတာေတာ့ တကယ္မ်က္ျမင္လက္ေတြ ့လည္းေတြ ့ခဲ့ရတယ္။ ေနာက္ပိတ္ဆံုး မၾကည့္ရက္လို ့ မၾကည့္ခဲ့  တာပဲရွိတယ္။ လူထုကို ႏွိပ္စက္တာမ်ိဳးရွိ၊မရွိဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္က အေပၚတပ္ရင္း လိုင္စင္မွာပဲ ေနရတဲ့   အခါက်ေတာ့ အျပင္ကိုမေရာက္ခဲ့ဘူး။ အျပင္မွာလူထုကိုႏွိပ္စက္၊မစက္ေတာ့ က်ေနာ္မသိခဲ့ဘူးခင္ဗ်။

ဦးတိုက္ပိတ္(ေခၚ)ဦးသန္းထြန္းစိုး

ABSDF ေျမာက္ပိုင္းမွာ ျမင့္စိုး(ခ)သံေခ်ာင္း(ခ)စ၀္ခြန္ေက်ာ္ရဲ ့လူမဆန္တဲ့ရက္စက္ယုတ္မာမွဳေတြကို က်ေနာ္တို ့က လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ႏွစ္ကာလတုန္းက က်ေနာ္တို ့က ကိုယ္နဲ ့ရင္းျပီးေတာ့ က်ေနာ္ခံစားခဲ့ရတယ္။  ..ဘ၀တူေက်ာင္းသားအခ်င္းခ်င္း လက္နက္အားကိုးနဲ ့မတရားႏွိပ္စက္ညွင္းပန္းျပီးေတာ့ က်ေနာ္တို ့ကို ေထာက္လွမ္းေရးေတြလို ့စြပ္စြဲျပီး နည္းမ်ိဳးစံုနဲ ့ ရိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီးညွင္းပန္းသတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ၁၅ ႏွစ္ကာလလံုးလံုးက်ေနာ္တို ့က မေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ဘာျဖစ္လို ့လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို ့က ျမိဳ ့ထဲ၊ရြာထဲျပန္ေရာက္ေနျပီ။ သံေခ်ာင္(ခ)ျမင့္စိုးကေတာ့လက္နက္စြဲကိုင္ျပီးေတာ့ သူ ကေတာ့ ေတာထဲမွာရွိေနတုနး္ပဲ၊ အဲဒီေတာ့ သူ ့ကိုတရားစြဲလို ့လည္းမရဘူး။ ေဖာ္ထုတ္လုိ ့လည္းမရဘူး။ မရတဲ့အတြက္ ဒီေန ့သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲမွာ ျမင့္စိုး(ခ) သံေခ်ာင္းကို ဒီႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာ ဖမ္းဆီးရမိျပီဆိုတဲ့ အခ်ိ္န္က်ေတာ့  က်ေနာ္တို ့ကိုသက္ဆိုင္ရာ လူၾကီးေတြက လာျပီးေတာ့ ေခၚေတြ ့ပါတယ္။ မင္းတို ့ကို လြန္ ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ကာလတုန္းက ျမင့္စိုး(ခ)သံေခ်ာင္းဦးစီးတဲ့သူေတြကေနျပီးေတာ့ မင္းတို ့ေက်ာင္းသားရာေပါင္း မ်ားစြာကိုဖမ္းဆီးထိန္းသိမ္းတယ္။ သူတို ့ရဲ ့ရိုက္ႏွက္ဖမ္းဆီးစစ္ေၾကာခ်က္ေတြေၾကာင့္ ၃၀ ေက်ာ္ ၄၀အေသဆိုးနဲ ့ေသခဲ့ရတယ္။ သံေခ်ာင္းဖမ္းဆီးတဲ့အထဲမွာ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္လည္း ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ  အတြက္ေၾကာင့္ ဒီအျဖစ္မွန္ေတြကို ႏိုင္ငံတကာသံတမန္ေတြ၊ သတင္းစာဆရာေတြသိေစခ်င္သလို တိုင္းျပည္ကိုလည္းသိေစခ်င္လို ့ ဒီေမးခြန္းကိုေျဖရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္လိုင္စင္စခန္းမွာ ရွိေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သံေခ်ာင္းနဲ ့အတြင္းေရးမွဴးမ်ိဳး၀င္း က်ေနာ့္ကိုလာဖမ္းပါ  တယ္။ ဖမ္းရျခငး္အေၾကာင္းက ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ ကခ်င္ကို ေျမာက္ပိုင္း ဆိုျပီးေတာ့ အ ဆင့္ျမွင့္မယ္ဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို ့က ဒီမိုကေရစီနည္းအရ ဆိုျပီးေတာ့မဲေရြးလုိက္  တယ္။ က်ေနာ္ကမဲမ်ားေနတယ္။ မ်ိဳး၀င္းကမပါဘူး။ အဲဒီအခါက်ေတာ့ ဒါဟာမဲရလာတဲ့သူေတြကို ေနရာ မဖယ္ေပးခ်င္တဲ့အခါက်ေတာ့ သိမ္းၾကံဳးဖမ္းေတာ့ က်ေနာ္အရင္ဆံုးစအဖမ္းခံရပါတယ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ့္ကို စျပီးေခၚေခၚျခင္း မ်ိဳး၀င္းကထိုးတယ္။ သံေခ်ာင္းကထိုးတယ္၊ ထိုးျပီးေတာ့ က်ေနာ္လဲက်တဲ့အခ်ိန္မွာ သံေခ်ာင္းက  က်ေနာ့္မ်က္ႏွာကိုစစ္ဖိနပ္နဲ ့ကန္တယ္။ နဖူးမွာ ဒဏ္ရာရွိပါတယ္။  ဒီမွာၾကည့္ပါ။ ျပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကိုအခ်ဳပ္ခန္းထဲမွာထားတယ္။ ထားတဲ့အခ်ိန္ အျမဲတမ္းေခၚထုတ္ျပီးေတာ့ မင္းဟာတပ္မေတာ္  ေထာက္လွမ္းေရးက ဗိုလ္ၾကီးအဆင့္ရွိတဲ့ အေကာင္၊ မင္းကိုငါတို ့သိတယ္။ မင္းေဖာ္  ဆိုျပီးေတာ့ က်ေနာ့္ကိုညေပါင္းမ်ားစြာ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ႏွိပ္စက္ညွင္းပန္ပါတယ္။ မဟုတ္ေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး   ေျပာဆိုပါေသာ္လည္း လက္မခံပါဘူး။ လက္မခံပဲနဲ ့က်ေနာ့္ကိုရိုက္တယ္။ ထိုးတယ္။ ထင္းစေတြနဲ ့ရိုက္တယ္။ ျပီးလို ့ရွိရင္ က်ဥ္စက္နဲ ့တို ့တယ္။ လက္ေခ်ာင္းထဲကို က်ည္ဆန္ေတြ ထည့္ျပီး ညွစ္တယ္။ အဲဒီလိုေတြလည္းလုပ္တယ္။ လုပ္ျပီးေတာ့ သူတို ့အဲဒီလိုလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္တခါ ဦးစီးလႊမ္းမိုးကို ထပ္ဖမ္းတယ္။ ဒါေပမယ့္ေနရာေတာ့ ခြဲထားတယ္။ တညမွာက်ေတာ့ ဦးစီးလႊမ္းမိုးကို သူက ေခၚလာျပီး မ်ိဳး၀င္းရဲ ့တဲမွာ ဦးစီးလႊမ္းမိုးက ဒီဖက္မွာၾကိဳးတုပ္ျပီးထိုင္ေနတယ္။ က်ေနာ္က သူ ့ေဘးမွာ ၾကိဳးတုပ္ျပီး ထိုင္ရတယ္။ ထိုင္ျပီးေတာ့လႊမ္းမိုးကိုထပ္စစ္တာ။ စစ္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ လႊမ္းမိုးမဟုတ္တဲ့အ   ေၾကာင္းျငင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ သံေခ်ာင္းက M-20 ပစၥတုိနဲ ့လႊမ္းမိုးရဲ ့ပခံုးေအာက္ နား  ေနရာကိုေတ့ျပီးပစ္တယ္။ ပစ္ေတာ့လႊမ္းမိုးလဲက်သြားတယ္။ လဲက်သြားေပမယ့္ လႊမ္းမိုးဒဏ္ရာၾကီး နဲ ့  ေအာ္တယ္။  အဲဒီအခ်ိန္မွာက်ေနာ့္ကို အခ်ဳပ္ခန္းထဲျပန္ထည့္ထားတယ္။ လႊမ္းမိုးဟာ ေနာက္ထပ္သံုး   ရက္ေလာက္အၾကာမွာ ေန ့လည္ပိုင္းမွာ က်ေနာ့္ကို နံနက္ ၁၁နာရီေလာက္မွာ က်ေနာ့္ကိုလည္းလက္ျပန္   ၾကိဳးတုပ္ျပီး သံၾကိဳးေတြနဲ ့ခ်ည္ျပီး ထုတ္လာတယ္။ လႊမ္းမိုးကိုလည္းခ်ည္ျပီးထုတ္လာတယ္။ ထုတ္လာျပီး  စစ္ေရးျပကြင္းမွာ မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းထားတယ္။ မတ္တပ္ရပ္ခိုင္းထားျပီးေတာ့ ဒီဌာနခ်ဳပ္အင္အား အကုန္လံုး   ကိုတန္းစီခိုင္းလိုက္တယ္။ ျပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးကို သံေခ်ာင္းကအဲဒီအခ်ိန္မွာေမးပါတယ္။ မင္းဟာတပ္ဖြဲ ့ ပိုင္  ေငြေတြနဲ ့မိန္းမေတြေလွ်ာက္ေပ်ာ္ပါးတယ္တဲ ့။ အေမအေဖေတြလည္းပိုက္ဆံပို ့တယ္ ဘာညာ ဆိုျပီး  ေတာ့ဦးစီး လႊမ္းမိုးကိုေျပာပါတယ္။ စြပ္စြဲခ်က္ေတြကေတာ့ မ်ားတယ္။ ဒါေပမယ့္လႊမ္းမိုးက မဟုတ္   ေၾကာင္းျငင္းတယ္။ သူက ဒဏ္ရာၾကီးနဲ ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာဒဏ္ရာလည္းျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္အယူခံ  တင္ပါရေစဆိုေတာ့ မင္းဘာမွတင္စရာမလုိဘူးတဲ့။ ဒါဟာတရားရံုးရွိတဲ့အရပ္မဟုတ္ဘူး။အဲဒီေတာ့ မင္းအ  ေကာင္းဆံုးကေတာ့ဘာဆုေတာင္းမလဲ။ ဘာမွာခ်င္သလဲပဲေျဲပာဆိုေတာ့ လႊမ္းမိုးက အဲဒါဆိုရင္ လည္း က်ေနာ့္အေမကိုေျပာေပးပါ။ က်ေနာ္ေသျပီလို ့ေျပာလိုက္ပါဆိုတဲ့ အခ်ိန္မွာ သံေခ်ာင္းကိုယ္တိုင္ပဲ M-20 ပစၥတိုနဲ ့လႊမ္းမိုးနားထင္ကိုေတ့ျပီးေတာ့ပစ္တယ္။ က်ေနာ္ေဘးမွာပစ္လိုက္ေတာ့ လႊမ္းမိုးေနရာမွာ  တင္ on the spot ေသသြားတယ္။ အဲဒီေတာ့ အေလာင္းကိုသြားျမဳပ္မေနနဲ ့တဲ့။ ရွဳပ္တယ္တဲ့။ အဲဒီမွာတူး  ျပီးျမဳပ္လိုက္တဲ့။ ေဘာလီေဘာကြင္းလုပ္လိုက္လို ့သံေခ်ာင္းကေျပာပါတယ္။ ဒါက်ေနာ့္ေရွ ့မွာ သတ္ျဖတ္ခဲ့တဲ့ကိစၥ၊က်ေနာ္တို ့ကိုလည္းညွင္းဆဲတဲ့ကိစၥ။ ဒီကလူငယ္ေတြလည္း အကုန္လံုး ဒဏ္ရာေတြ နဲ ့ညွင္းဆဲခံထားရတယ္။ အဲဒီမွာထပ္ျပီး ေအာင္ေက်ာ္ဆိုတာ ရန္ကုန္ကေက်ာင္းသား တ ေယာက္ ပါ။ ေအာင္ေက်ာ္ကိုလည္း အဲဒီလိုပဲဖမ္းျပီးေတာ့ ရိုက္ရင္းႏွက္ရင္း ညွင္းပန္းႏွိပ္စက္ရင္း နဲ ့   ေအာင္ေက်ာ္ ဟာေနာက္ဆံုး ေကအိုင္ေအ စစ္ေဆးရံုမွာ အေသဆိုးနဲ ့ေသသြားတယ္။ ဘာမွအျပစ္မ ရွိ   ပဲနဲ ့ဒီေကာင္ေတြအာဏာလုတဲ့ဟာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့လူငယ္ေတြအမ်ားၾကီးပဲဆံုးရွံဳးခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ  တကယ့္အျဖစ္မွန္ေတြပါ။ ဒါဟာ ၁၅ ႏွစ္ရွိသြားပါျပီ။  အခုဥပေဒရဲ ့အရိပ္အာ၀ါသထဲကိုေရာက္လို ့ က်ေနာ္  တို ့က ဒီကိစၥကိုေဖာ္ထုတ္တာပါ။ အျပစ္မရွိပဲေသခဲ့တဲ့ လူငယ္အမ်ားၾကီးရဲ ့အသက္ေတြ၊ အရိုးေတြကေနျပီး  က်ေနာ္တို ့လိုရွိေနဆဲ အသက္ရွင္က်န္ရစ္ခဲ့တဲ့လူေတြကို ေတာင္းဆိုလို ့ခုန ဆရာျမတ္ခိုင္ေမးသလိုပဲ ခင္ဗ်ား ဒီေနရာကိုဘာလို ့ေရာက္လာသလဲဆိုတာ က်ေနာ္အမွန္တရားအတြက္ က်ေနာ္ေရာက္လာတာပါ။

ဦးေဌး၀င္း(ခ) ႏိုင္လင္း
သူလွ်ိဳလို ့ေခၚျပီး လူ ၁၀၀ ေက်ာ္ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္တာ က်ေနာ့္ မ်က္ျမင္ကိုယ့္ေတြ ့ပါခင္ဗ်ာ။ ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ ခံရျပီး ျပန္လည္ ထြက္ေျပး လာတဲ့ အထဲမွာ က်ေနာ္က တေယာက္အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ကေတာ့  ေဌး၀င္းေခၚႏိုင္လင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးအခင္းျဖစ္ျပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္း က်ေနာ္ ကABSDFဗဟို၊KNU   နယ္ေျမျဖစ္တဲ့ မဲလထ စခန္းကိုထြက္ေျပးသြားခဲ့  ပါတယ္။ အဲဒီမဲလထ စခန္းမွာ အေျခခံစစ္ပညာသင္တန္း ကိုတက္ေရာက္ ခဲ့ပါတယ္။ ပေလာင္နယ္ေျမမွာ အမွတ္(၅၀၁) တပ္ရင္းဖြဲ ့ဖို ့အတြက္ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဥကၠဌျဖစ္တဲ ့ကိုမိုးသီးဇြန္နဲ ့ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္တို ့ဟာ က်ေနာ္တို ့ကိုလာေရာက္ေတြ ့ဆံုျပီး တာ၀န္ေပး   အပ္ေစလႊတ္ခဲ့ပါတယ္။ အမွတ္(၅၀၁)က်ဆံုးသြားခဲ့ျပီး  ေျမာက္ပိုင္းဗဟိုကိုေရာက္ရွိခဲ့ပါတယ္။က်ေနာ္   ေျမာက္ပိုင္း မွာအဖမ္းခံရျပီး ၁၉၉၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလထဲမွာ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ေရာက္လာပါတယ္။ ေဒါက္တာႏုိင္ေအာင္နဲ ့ကိုေက်ာ္ေက်ာ္  ဆိုတဲ့သူႏွစ္ေယာက္ဟာ က်ေနာ္တို ့အဖမ္းခံေနရတဲ့  အဖြဲ ့၁၀၀ေက်ာ္ကိုလာေရာက္ေတြ ့ဆံုတာျဖစ္ပါ တယ္။  တေယာက္ခ်င္းေခၚယူေတြ ့ဆံုတာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ရယ္၊ ကိုေက်ာ္ေက်ာ္ဆိုတဲ့သူရယ္၊ ကိုသံေခ်ာင္းရယ္၊ကိုမ်ိဳး၀င္းရယ္ အမွတ္ (၅၀၁) တပ္ရင္းမွဴးျဖစ္တဲ့ ကိုသိုက္ ထြန္းဦး ရယ္ ေနာက္ထပ္တေယာက္ႏွစ္ေယာက္ရွိပါေသးတယ္။ က်ေနာ္နံမည္ေတာ့မမွတ္္မိေတာ့ဘူး။  သူတို ့အားလံုးက်ေနာ့္ကိုေခၚျပီးေတြ ့ပါတယ္။ ေတြ ့ျပီးကာမွ ေနာက္တရက္ႏွစ္ရက္အၾကာမွာ၁၉၉၂  ေဖေဖာ္ ၀ါရီ လ ၁၂ ရက္ေန ့မွာ လူေပါင္း ၁၅ ေယာက္အသတ္ခံလိုက္ရပါတယ္။ အဲဒီအသတ္ခံရတဲ့ ၁၅ ေယာက္  မတိုင္ခင္ကလည္း  က်ေနာ္တို ့အထဲမွာ စစ္ရင္းေဆးရင္း စစ္ေၾကာရင္းနဲ ့ေသသြားတဲ့လူလည္းရွိပါတယ္။  က်ေနာ္တို ့ကိုသံသယနဲ ့ဖမ္းတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို ့လည္းသိပါတယ္။  ဒါေပမယ့္က်ေနာ္တို ့က ေထာက္  လွမ္းေရးမဟုတ္တဲ ့အတြက္ေၾကာင့္ မဟုတ္တဲ့အေၾကာင္းျပန္လည္ျငင္းဆိုတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ သူတို ့က  လႊတ္ေပးခ်င္တဲ့လူကိုလည္း တေယာက္ႏွစ္ေယာက္ျပန္ျပီးလႊတ္ေပးတာေတြ ့ရပါတယ္။

အဲဒီ ၁၅ ေယာက္သတ္ျပီးေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ က်ေနာ္တို ့လည္းအေျခအေနမေကာင္းေတာ့ပါဘူး။ က်ေနာ္တို ့လည္း အသတ္ခံရမယ္ဆိုတာလည္းသိေနၾကတယ္။ က်ေနာ္တို ့ကိုျပန္လႊတ္ေပးလို ့မျဖစ္ေတာ့  ဘူးဆိုတာသူတို ့ သိေနၾကပါျပီ။ က်ေနာ္တို ့ကိုျပန္လႊတ္ေပးရင္ က်ေနာ္တုိ ့က ျပန္လည္အံုၾကြမွာ သူတို ့  စိုးရိမ္ေနၾကပါတယ္။ အခုလိုျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ အားလံုးကလည္း သူတို ့အခ်င္းခ်င္းတေယာက္နဲ ့  တေယာက္ အာဏာလုလို ့ျဖစ္ၾကရတာပါ။ ဘယ္သူ ့ဘယ္သူမွ က်ေနာ္တို ့ဒီကသြားကတည္းက ဗိုလ္ၾကီး၊  ဗိုလ္မွဴးဆိုတာပါသြားၾကတာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ အားလံုးကေက်ာင္းသားအျဖစ္နဲ ့သြားၾကတာပါ။   ဟိုေရာက္ တဲ့အခါက်ေတာ့ သူကဗဟိုေကာ္မတီလုပ္မယ္။ ငါကဗဟိုေကာ္မတီလုပ္မယ္။ သူကစစ္ေရးတာ၀န္ခံလုပ္ မယ္။ ငါက စစ္ေရးတာ၀န္ခံလုပ္မယ္ ဆိုျပီးေတာ့ အျငင္းအခံု၊သူတို ့ဘာသာ သူတို ့အခ်င္းခ်င္းအထက္မွာ  အာဏာလုၾကတဲ့ပြဲမွာက်ေနာ္တို ့က စေတးခံခဲ့ရတာပါ။ က်ေနာ္တို ့လည္းေနာက္ပိုင္းအသတ္ခံရေတာ့မယ္  ဆိုတာသိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို ့ေထာင္ထဲမွာက်န္ခဲ့တဲ့ ၅၅ ေယာက္ပဲ က်ေနာ္တို ့ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ကိုျမင့္သိန္း

က်ေနာ့္နာမည္က ကိုျမင့္သိန္းပါ။ က်ေနာ္တုိ ့ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ခံရတဲ ့အထဲမွာ အမ်ိဳးသမီးေလးဦးပါ ပါတယ္။ သူတို ့နာမည္ေတြ ကေတာ့ မခင္ခ်ိဳဦး(ရန္ကုန္)၊မနန္းေစာ၊မတူးတူး၊မနန္းေအာင္ေထြးၾကည္ တို ့ျဖစ္ပါတယ္။ 
မခင္ခ်ိဳဦးကေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူပါ။ က်န္တဲ့ တခ်ိဳ ့လူေတြကေတာ့ State ကပါ။ က်ေနာ္က သူတို ့ ကိုဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီေထာင္ထဲမွာတင္ က်ေနာ္တို ့အခ်င္းခ်င္းကိုျပန္အုပ္ခ်ဳပ္ခိုင္းထား  တဲ့ တန္းစီးေလးေယာက္ထဲက တဦးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို ့လို ့ သူတို ့ကေခၚထုတ္သြားျပီးရင္ႏွိပ္စက္ တယ္။ အဲဒီႏွိပ္စက္တဲ ့ဟာေတြကို ျပန္ေျပာျပတာကို က်ေနာ္တို ့ကၾကားသိရတယ္။ သူတို ့ဆီမွာလည္း ဒဏ္ရာေတြနဲ ့ျပန္လာတဲ့အခါမွာ ေတြ ့ရတယ္။ တလိမ္ ့နဲ ့ၾကိတ္တာမ်ိဳး၊ ေခါင္းကိုတုတ္နဲ ့ရိုက္တာမ်ိဳးတို ့  နည္းမ်ိဳးစံုနဲ ့ေပါ့ဗ်ာ။အဲဒီနည္းမ်ိဳးစံုေတြကေတာ့က်န္တဲ့ညီေလးေတြလည္း ေျပာျပီးသားျဖစ္ပါတယ္။  ႏွိပ္စက္ နည္း မ်ိဳးစံုပါပဲ။



ကိုေဇာ္ေဇာ္မင္း
က်ေနာ္က မိုညွင္းျမိဳ ့နယ္က ကိုေဇာ္ေဇာ္မင္းပါ။ ၁၉၈၈ အေရးအခင္းျဖစ္ျပီးႏို၀င္ဘာလမွာ ကိုမ်ိဳး၀င္း သပိတ္ ေခါင္းေဆာင္။ နားမားသပိတ္ေခါင္းေဆာင္ ကိုမ်ိဳး၀င္းဦးေဆာင္ျပီးေတာ့မွ က်ေနာ္တို ့ကို မင္းတို ့ကိုစစ္တပ္ဖမ္းမယ္။ ငါတို ့ကိုလည္းဖမ္းမယ္ ဆိုလို ့ က်ေနာ္ေတာ ခိုသြားပါတယ္။ စေရာက္ေရာက္  ေကအိုင္ေအနယ္ေျမတပ္ရင္းမွာပါ။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို ့ကို ဗိုလ္မွဴး ေဇာ္တူးက ေနရာခ်ေပး တယ္။ ေနရာခ်ေပးျပီးေတာ့ ေကအိုင္ေအ ဗဟိုဌာနခ်ဳပ္ လိုင္စင္နယ္ေျမကို မိုးညွင္းကထြန္းေအာင္ႏိုင္အဖြဲ ့  နဲ ့က်ေနာ္တို ့ေရာက္သြားတယ္။ သင္တန္းအပတ္စဥ္(၁)တက္ျပီးေတာ့ ဗဟိုေကာ္မတီရံုးခန္းတာ၀န္ခံ ဆိုတဲ့  တာ၀န္ေပးပါတယ္။ 

အဲဒီေတာ့ သူတို ့ဖမ္းဆီးတဲ့ကိစၥေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို က်ေနာ္သိသင့္တာေတြ၊ သိသင့္သေလာက္ေတာ့   သိပါတယ္။ စဖမ္းတာကေတာ့စိုးမင္းေအာင္ဆိုတဲ့တေယာက္ကို စဖမ္းတာပါ။ အဲဒီစိုးမင္းေအာင္ဆိုတဲ့ တေယာက္ဟာ ဗန္းေမာ္မွာပဲစစ္ေၾကာရင္းနဲ ့အသတ္ခံလိုက္ရတယ္။ ၁၉၉၀ ဧျပီလေလာက္မွာ လႊမ္းမိုး (ေခၚ)ကိုျမင့္သူက မိုးေကာင္းကေန ေတာခိုတဲ့သူပါ။ သူက ABSDF ဗဟိုေကာ္မတီရဲ ့အထက္မွာရွိတဲ ့ဗဟို  ဦးစီးအဖြဲ ့ထဲက တာ၀န္ရွိတဲ့သူတေယာက္ပါ။ ဒါေပမယ့္ သူ ့မွာေတာ့လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို ဗဟိုေကာ္မတီကေပးမ  ထားပါဘူး။ အဓိက ကေတာ့သံေခ်ာင္းနဲ ့ကိုမ်ိဳး၀င္းက ကိုင္ထားပါတယ္။ သူ ့ကိုပညာမတတ္ပဲနဲ ့ဟန္ေဆာင္ မွဳ၊ ဆိုလိုတာက သူက ဒီက်ေနာ္တို ့ျမန္မာႏိုင္ငံေက်ာင္းသားေတြဗမာစကားေျပာရင္ ၾကားထဲမွာ အဂၤလိပ္ လို  ညွပ္ေျပာေလ့ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီလိုညွပ္ေျပာတဲ့အသံုးအႏွဳန္း Slip ျဖစ္တယ္တို ့၊Character မေကာင္း  ဘူးလို ့ စသည္ျဖင့္ ဒီလိုအသံုးအႏွဳန္းမ်ိဳးေလးေတြကအစ သူက အဂၤလိပ္လိုညွပ္ေျပာရင္ အသံထြက္မမွန္  ဘူးဗ်။ ေနာက္သူ ့ကိုယ္သူ Philo နဲ ့ဘြဲ ့ရတယ္လို ့ေျပာတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြရယ္၊ ေနာက္တခါ သူဟာ  ေရႊလီမွာ ျပည့္တန္ဆာႏွစ္ဦးနဲ ့ေပ်ာ္ပါးတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကိုေထာက္ျပီးစဖမ္းတယ္ဗ်။ ဖမ္းျပီးေတာ့မွ  စစ္ေဆးတယ္။  ဒီစစ္ေဆးခ်က္ကလည္းသိပ္ေဘာင္မ၀င္ပါဘူး။ စစ္ေဆးခ်က္မျပီးခင္မွာ သံေခ်ာင္းကသူ ့ ကို လက္ျပန္ၾကိဳးတုပ္ေခၚထုတ္လိုက္ျပီးေတာ့မွ စစ္ေရးျပကြင္းေပါ့၊ အဲဒီမွာ ဒူးတုပ္ခိုင္းထားျပီးေတာ့မွ နား ထင္ကို ဦးေခါင္းကို  M-20 ေမာင္းျပန္ေသနတ္နဲ ့ပစ္တယ္။ ေနာ္ကအျဖစ္အပ်က္တခုကေတာ့ ကိုထြန္းႏြယ္ေအာင္။ သူကေတာ့ ေအဘီအက္စ္ဒီအက္ဖ္က  တပ္ဖြဲ ့၀င္မိန္းကေလးတေယာက္နဲ ့Sex ကိစၥ  ျဖစ္တယ္ဗ်။  စစ္ခံုရံုးဖြဲ ့ျပီးေတာ့အေရးယူတယ္။ မုဒိန္းမွဳလို ့စြပ္စြဲတာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ စစ္ခံုရံုးမွာ မုဒိန္းမွဳ မေျမာက္ပါဘူး။  အဲဒီမွာ သူ ့ဟာသူရွက္ျပီးေတာ့ အခ်ဳပ္ထဲ၀င္တယ္။ ျပန္ထြက္ေတာ့လည္း သူ ့နည္း သူ ့ဟန္နဲ ့ထြက္တယ္။ တာ၀န္က်တဲ ့ရမ္မူတူး တုိ ့က ဒီေကာင္အျပင္ထြက္ရင္ပစ္ဆိုလို ့ ရဲေဘာ္  တေယာက္ကပစ္လိုက္တယ္။ ဆီးခံုမွန္ျပီး ေသသြားတယ္။ 

ေနာက္က်ေနာ္သိတဲ့ဒီဖမ္းဆီးတဲ့ကိစၥေတြ။ လူသတ္တဲ့ကိစၥေတြ။ အဓိကဖမ္းတာကေတာ့ စစ္ေထာက္လွမ္း   သူလွ်ိဳဆိုျပီးေတာ့မွ ဖမ္းတာပါ။က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ဖမ္းရတဲ ့ လူေတြလည္းပါပါတယ္။ အခုဒီထဲမွာကို ပါပါတယ္။ သူတို ့စစ္ေၾကာတဲ့ဆီမွာ လက္လြန္ျပီး ေသသြားတဲ့သူေတြလည္း အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္  မွတ္မိသေလာက္ဆိုရင္ ၁၃ ေယာက္ထက္မနည္းရွိပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီထဲကနာမည္တခ်ိဳ ့က တပ္သား ကိုအားဆိုက္၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ ဦးစိန္၊ သူ ့ေတာ့က်ေနာ္ျမိဳ ့မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္ျပီးေတာ့    ကို ေက်ာ္ေဌး၊ က်န္တာေတြက်ေတာ့က်ေနာ္ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိေတာ့ပါဘူးခင္ဗ်။ ဒါကသူတို ့ စစ္ေၾကာ  ေရးလုပ္ရင္းလက္လြန္သြားတဲ့ဲသူေတြ။ ေနာက္ျပီးေတာ့၁၉၉၂ ေဖေဖာ္၀ါရီလမွာ ေထာက္လွမ္း  ေရး သူ လွ်ိဳဆိုျပီးေတာ့ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္အပါအ၀င္ လူ၁၅ေယာက္ကို ဓားနဲ ့ခုတ္သတ္တယ္လို ့ က်ေနာ္ၾကားတယ္ခင္ဗ်။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ္ဗန္းေမာ္ခရိုင္ကိုေရာက္ေနတဲ့အတြက္ စက္ထဲ၀င္လာ တဲ့ သတင္းကိုပဲၾကားသိရပါတယ္။ အသတ္ခံရသူ ၁၅ ဦးကေတာ့ ထြန္းေအာင္ေက်ာ္အပါအ၀င္ မိန္းကေလး ထဲထဲက မခင္ခ်ိဳဦး၊ ေနာက္ျပီးေတာ့ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း၊ေနာက္ ေက်ာ္ေ၀၊ မႏၱေလးက၊ေအာင္ဖုန္းကေတာ့  ရန္ကုန္ကျဖစ္မယ္ထင္တယ္ဗ်။ အားလံုးဓားနဲ ့ခုတ္သတ္ခံရတာ ၁၅ ေယာက္ရွိပါတယ္။

No comments: