Thursday, December 8, 2011

ယေန႕ေခတ္ ပညာေရးဟာ ဒီေလာက္ေတာင္မွ ျခစားပိုးထိုးပ်က္စီးေနျပီလား???

“ေမြးစားကေလးမို႕လို႕  ဆုတစ္ခုခု ခ်ိတ္ရင္ ျပီးေရာဆိုျပီး  တတိယေနရာ ထားလိုက္တာ။ ညီမ မေက်နပ္ရင္ ဒုတိယ ထားေပးလိုက္မယ္။ အစကတည္းက ႐ွင္း႐ွင္း ေျပာေရာေပါ့ ညီမရယ္“ တဲ့ - သမီးရဲ႕ အတန္းပိုင္က ကၽြန္မကို ဒီေန႕   ေျပာလိုက္ပါတယ္။

မေန႕က (6.12.2011 ေန႕က) သမီး ေက်ာင္းက ျပန္လာေတာ့ ေျပာပါတယ္။ သူတို႕အတန္းပိုင္ ဆရာမက ဒီေန႕ အတန္းထဲမွာ ဆုရသူေတြ စာရင္းကို ေျပာလိုက္တယ္။ သမီးက “တတိယ” ပဲ ရတယ္လို႕ ေျပာပါတယ္။
သမီးတို႕ရဲ႕  ဒီႏွစ္ ပထမတန္းအတန္းပိုင္ ဆရာမက မႏွစ္က သူငယ္တန္း သင္ျပီး၊ ဒီႏွစ ္တစ္တန္းကို ဆက္သင္ရတာပါ။

သမီးက “တတိယ” ပဲ ရတယ္လို႕ ေျပာေတာ့၊ ကၽြန္မတို႕ တစ္အိမ္သားလံုး ေတာ္ေတာ္ အံၾသသြားၾကပါတယ္။
အခု ျပီးခဲ့တဲ့ ေႏြရာသီကပဲ၊ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာၾကီး ကိုယ္တိုင္ ေျပာလိုက္တာပါ။ “ဆရာၾကီး ေျမးနဲ႕ အတူတူ ပူးတြဲ ပထမ ရတယ္” လို႕-။

ဒါေပမယ့္၊ မႏွစ္က ဒီဇင္ဘာလေလာက္တံုးက အတန္းပိုင္ဆရာမကို သမီးရဲ႕ အေျခအေနကို ေမးၾကည့္ေတာ့ ဆရာမက “ စိတ္ခ်ပါ။ ဒုတိယေနရာ ယာထားပါတယ္” လို႕ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
ေက်ာင္းအုပ္ၾကီး ကိုယ္တိုင္က “ပထမ” ရတယ္လို႕ ေျပာလိုက္ေတာ့၊ ေၾသာ္ တကယ္ ပထမျဖစ္မွာပါေလလို႕ တစ္အိမ္သားလံုး ၀မ္းသာ ေနၾကရပါတယ္။

အခုေတာ့ - သူငယ္တန္းအတြက္ ဆုေပးပြဲလုပ္ခါနီး ဆုစာရင္းကို တကယ္ေၾကျငာေတာ့ - သမီးက “တတိယ” ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။
ပထမက (၃)ေယာက္။ ဒုတိယက (၂)ေယာက္။ တတိယက (၂)ေယာက္။
ပထမရတဲ့ (၃)ေယာက္က - ဆရာၾကီးရဲ႕ ေျမး၊ ဆရာမအတြက္ ေန႕တိုင္း ထမင္းခ်ိဳင့္တစ္ခ်ိဳင့္ ပိုပိုထည့္ယူလာတဲ့ ေကာင္ကေလး။ ဒီကေလးရဲ႕ အေဖအေမက ဆရာမကို အျခား အေထာက္အပံ့မ်ားလည္း ႐ွိပါေသးသည္။ ေနာက္တစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ကၽြန္မလည္း သိပ္မသိပါ။
ဒုတိယက (၂)ေယာက္က ကုလားေလးေတြ။ ကုလားေလးေတြက အတန္းထဲမွာ ခိုးလည္း ခုိးတတ္သည္။ မိဘက မ၀ယ္ေပးႏိုင္လို႕ ခိုးတာမ်ိဳး မဟုတ္။ တမင္ ေဗြဆိုးျ႔ပီး လက္ေဆာ့တာျဖစ္သည္။ သူတို႕မိဘေတြက သူတို႕ ကေလး ဆိုးမွန္းသိေတာ့ ဆရာမကို မၾကာခဏ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွာကာ လက္ေဆာင္ ေပးၾကသည္။ ျပီးခဲ့တဲ့ (၂)ရက္က ဆရာမေမြးေန႕။ ကုလားေလး တစ္ေယာက္ေပးတဲ့ ဆရာမအတြက္ ေမြးေန႕လက္ေဆာင္ အက်ီ ၤက လွလိုက္တာ လို႕ေတာ့ သမီးက ကၽြန္မကို ေျပာျပသား။ ကၽြန္မကလည္း ဆရာၾကီးကိုယ္တိုင္က ေျမးနဲ႕ အတူတူ ပူးတြဲ ပထမ ရတယ္” လို႕ ေျပာထားျပီးသားျဖစ္ေနေတာ့ - အမွတ္တမဲ့ ေနလိုက္မိပါတယ္။

ဒီလိုဆိုေတာ့ ကၽြန္မသမီး သူငယ္တန္းအတြက္ ဆုက - ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယ - အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘယ္ဟာ အမွန္လဲဆိုတာ ကၽြန္မေရာ ကၽြန္မမိဘေတြကပါ သိခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႕ ေန႕လည္ ဆရာမဆီကို သြားေမးၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒိေတာ့ အတန္းပိုင္ဆရာမက ေျပာပါတယ္။ ခ်က္ခ်င္းကို ေျပာလိုက္တာပါ။ “ေမြးစားကေလးမို႕လို႕  ဆုတစ္ခုခု ခ်ိတ္ရင္ ျပီးေရာဆိုျပီး  တတိယေနရာ ထားလိုက္တာ။ ညီမ မေက်နပ္ရင္ ဒုတိယ ထားေပးလိုက္မယ္“
“ကၽြန္မသမီးကို ဘာဆုမွလည္း ေပးမေနပါနဲ႕ ဆရာမရယ္” လို႕ ကၽြန္မ ေျပာခဲ့လိုက္တယ္။
ဆရာမက ”အဲဒါ ညီမ စိတ္ဆိုးတာ မဟုတ္လား၊ ဆရာၾကီးနဲ႕ တိုင္ပင္ျပီး ပထမေနရာ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ၾကည့္လိုက္ပါဦးမယ္၊ မနက္ျဖန္ ဒီလိုအခ်ိန္ အစ္မဆီ ျပန္လာခဲ့ပါ” လို႕ ဆရာမက ကၽြန္မလက္ကို ေနာက္က လုိက္ဆြဲျပီး ေျပာပါတယ္။
ကၽြန္မရဲ႕ အျငိဳအညင္ကို ဆရာမ လံုး၀ မလိုလားႏိုင္တာ အသိသာၾကီးျဖစ္ေနပါတယ္။ အျခားေသာ ကေလးေတြရဲ႕ အေမေတြကိုေရာ ဒီလိုပဲ ဆရာမ မလြန္ဆန္ႏိုင္တာေတြ အမ်ားၾကီး ႐ွိေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ - မလြန္ဆန္ႏိုင္ျခင္းေတြ မ်ားျပီး၊ ဆရာမ ဒုကၡေရာက္ေနေလျပီ -။

မနက္ျဖန္ သမီးေက်ာင္းက ဆရာမဆီကို ကၽြန္မ လံုး၀ ထပ္သြားမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ကၽြန္မသမီး ပထမ မရလို႕ ဆရာမကို ကၽြန္မ စိတ္ဆိုးလို႕ မဟုတ္ပါဘူး။ ကေလးေတြရဲ႕ ပညာေရးေလာကကို ဖ်က္စီးပစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြကို ကၽြန္မ မ်က္ႏွာခ်င္းမဆိုင္ခ်င္ေတာ့လို႕ပါ-။ သူတို႕ေတြရဲ႕ ျခစားေနတဲ့ စိတ္ဓါတ္ေတြကို ေတာ္ေတာ္ကိုလည္း စိတ္ကုန္ စိတ္ပ်က္မိပါတယ္။
သမီးအတြက္ ကၽြန္မ မႏွစ္က တစ္ႏွစ္လံုး အပင္ပန္းခံျပီး အခ်ိန္ကုန္ခံျပီး စာသင္ေပးခဲ့ရတာေတြက  အဓိပၸာယ္လံုး၀ မရွိေတာ့ဘူးလို႕ ထင္ပါတယ္။ ကေလးေတြရဲ႕ စာၾကိဳးစားမႈ အႏွစ္သာရက ေပ်ာက္ဆံုးသြားျပီ။ အခု ညေနပဲ သမီးက ေက်ာင္းက ျပန္လာေတာ့ ကၽြန္မ အေမကို ျပန္ေျပာျပေနပါတယ္။ “ေမေမ လာေျပာလိုက္လို႕ သမီး ဒုတိယျဖစ္သြားျပန္ျပီ” တဲ့။ ငါမၾကိဳးစားလည္း အေမ လုပ္ေပးရင္ ျဖစ္ပါတယ္ဆိုတဲ့ အေတြးက ဘယ္သူမွ မသင္ရပါပဲနဲ႕ ႏုနယ္တဲ့ သမီးရဲ႕ အသိစိတ္ထဲမွာ ေရာက္သြားခဲ့ျပီ-။

ကၽြန္မသမီး ပထမျဖစ္ရင္လည္း “ငါ့သမီးေလး ေတာ္လိုက္တာ” လုိ႕ - ကၽြန္မ ဂုဏ္ယူစရာမွ မဟုတ္ေတာ့တာ။ ဆရာမကို ေန႕တိုင္း ထမင္းခ်ိဳင့္ ထည့္ထည့္လာေသာ ေကာင္းေလးရဲ႕ အေမကေရာ “ငါ့သားေလး ေတာ္လိုက္တာ”လို႕ လိပ္ျပာ သန္႕သန္႕ ဂုဏ္ယူႏိုင္မည္လား။ တကယ့္ အရည္အခ်င္း မဟုတ္ပါပဲနဲ႕ ဆုေပးပြဲေတြ တက္ၾက ...။ တကယ္ၾကိဳးစားခဲ့ရတဲ့ကေလးေတြက ဆုမခ်ိတ္ပဲနဲ႕ က်န္ခဲ့ၾက။

ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ပထမ ဒုတိယ တတိယ ဆိုတဲ့ အဆင့္ေတြဟာ ဆရာ/ဆရာမ ပါးစပ္ဖ်ားမွာတင္ အလြယ္တကူ ျဖစ္ေနခဲ့ျပီ

ကေလးကို adopted child မို႕လို႕ ေက်ာင္းမွာ အားငယ္မွာ စိုးရိမ္ျပီး၊ ဆရာမကို မႏွစ္က တစ္ႏွစ္လံုး ကၽြန္မ အတိုင္းထက္ အလြန္ သိတတ္ခဲ့တာ - မွားသြားျပီလား။
ကိုယ့္ကေလးဟာ အတန္းထဲမွာ တစ္လား ၊ ႏွစ္လား ၊ သံုးလား .... ကၽြန္မ ကေလးရဲ႕ တကယ့္ အရည္အခ်င္း အစစ္ကိုလည္း ကၽြန္မ မသိႏိုင္ေတာ့။ ကၽြန္မကေလးရဲ႕ အေျခအေန အမွန္ကိုပဲ ကၽြန္မ သိခ်င္ေနမိပါေတာ့တယ္။
Facebook
Myanmar News Now

No comments: