၁၉၈၈ ခုႏွစ္လူထုအံုႂကြမႈကာလတြင္ စင္ေပၚသို႔ လူအေတာ္မ်ားမ်ားတက္လာၾက၏။ ကိုယ္သန္ရာသန္ရာ ေထာင့္မ်ားမွေန၍ လူထုအားစည္းရံုးသိမ္းသြင္း လံႈ႔ေဆာ္ခဲ့ၾက၏။ သို႔ႏွင့္ က်ေနာ္တို႔လည္း ထိုသူမ်ားအနက္ သင့္ရာေတာ္ရာသူမ်ားအားဖိတ္ကာ တရားပြဲေတြလုပ္ျဖစ္၏။ တႀကိမ္တြင္ အျခားသူမ်ားႏွင့္အတူ ဆရာဘိုင္အိုမင္းသစ္လည္းပါ၏။ တေယာက္ၿပီး တေယာက္ ေဟာၾကေျပာၾကရင္း သူ႔အလွည့္ေရာက္ေတာ့ သူက သူေဟာမည့္ပရိသတ္သည္ လူႀကီးမ်ားမဟုတ္ေၾကာင္းအစခ်ီကာ မူလတန္းအလယ္တန္းကေလးမ်ားအား ေရွ႔ဆံုးတြင္ ေနရာ ယူေစ၏။ ထို႔ေနာက္ လူႀကီးမ်ားအား တရားေဟာမည္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ သူႏွင့္ကေလးမ်ားအေမးအေျဖသာ လုပ္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူႀကီးမ်ား ကိုယ့္ေနရာကိုယ္ေနၿပီး သူႏွင့္ကေလးမ်ားကိစၥတြင္ ဝင္မပါေစလိုေၾကာင္းဆို၏။
စစျခင္း သူက "သားတို႔သမီးတို႔ေရ..ဗိုလ္မင္းေရာင္ေခၚဗိုလ္လေရာင္ကို သိၾကသလား” ဟု ေမး၏။ ကေလးမ်ားက “သိပါတယ္.. သိပါတယ္”ဟု ဆိုေတာ့ “သိရင္ ဘယ္သူလဲ” ဟု ထပ္ေမး၏။ ကေလးတို႔က “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္းဆန္းရဲ႔အဖိုးပါ” ဟု အံုးအံုးႂကြက္ႂကြက္ ျပန္ေျဖ၏။ “ဒါဆိုရင္.. “ဦးဖါနဲ႔ေဒၚစုကိုေရာ” ဟုေမးေတာ့ ကေလးတို႔က “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အေဖနဲ႔အေမပါ” ဟု သံၿပိဳင္ေျဖျပန္၏။ “ဒါျဖင့္ ေနာက္ဆံုးတခုေမးမယ္” ဟုဆိုၿပီး “ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုေရာ” ဟုထပ္ေမးျပန္၏။ ကေလးတို႔ ကလည္း သိေၾကာင္းေျပာျပန္၏။ “သိရင္ ေျပာ.. ဘယ္သူလဲ” ဟုဆိုေတာ့ ကေလးတို႔က “ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသမီးပါ” ဟု သံၿပိဳင္ျပန္ေျဖ၏။
“မင္းတို႔ကလည္း အကုန္သိေနေတာ့တာပါပဲလား” ဟုဆိုကာ နဖူးကိုလက္ျဖင့္ရိုက္ၿပီးေနာက္ “ကဲကြာ ဒါေလာက္ေတာင္ သိတဲ့ေကာင္ေတြ” ဆိုၿပီး “ဦးေနဝင္းကိုေရာသိၾကလား” ဟု အသံႁမွင့္ၿပီးေမး၏။ ကေလးတို႔ကလည္းအားက်မခံ အသံကုန္ေအာ္ၿပီး “သိပါတယ္ သိပါတယ္” “ပါတီဥကၠ႒ႀကီးပါ..ပါတီဥကၠ႒ႀကီးပါ” ဟုေျပာျပန္၏။ “ဟာ..ဒီေကာင္ေတြ သိျပန္ၿပီ။ ကဲကြာ ဒါဆို ေျပာၾကစမ္း အဲဒီ ဥကၠ႒ႀကီး အေဖနဲ႔အေမ နာမည္ေတြ” ဟုလည္းဆိုလိုက္ေရာ ကေလးတို႔ဆီက ဘာသံမွထြက္မလာေတာ့။ အားလံုးတိတ္ၿပီးၿငိမ္က်သြား၏။ သည္ေတာ့မွ သူက “အဲဒါပဲ… ေရွးလူႀကီးေတြေျပာတဲ့ လူမွာအမ်ိဳးၾကက္မွာအရိုးဆိုတာ..” ဟု ပိတ္ခ်လိုက္ေတာ့၏။ ကေလးပရိသတ္က ေၾကာင္ေနဆဲ၊ လူႀကီးပရိသတ္ထံမွ လက္ခုတ္သံေတြတေျဖာင္းေျဖာင္း၊ လက္ေခါက္မႈတ္ သံေတြတရႊီရႊီ၊ ပရိသတ္ကားပတ္တုတ္လို႔မရေတာ့။
ေလာကတြင္ လူတို႔ ေမြး၏။ ေန၏။ ေသ၏။ ဘာမွမဆန္း။ သို႔ေသာ္ လူတဦးျခင္းစီအလိုက္ အေမြး၊ အေန၊ အေသတြင္မူ ယုတ္ျခင္း၊ လတ္ျခင္းႏွင့္ျမတ္ျခင္းရွိ၏။ လူတို႔က လူတဦးခ်င္းစီ၏ တန္ဖိုးဆိုသည္ကိုလည္း ထို အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္ႏွင့္ အေမြး၊ အေန၊ အေသ ဆိုသည့္ ႏႈန္းစံတို႔ျဖင့္ခ်င့္တြက္ၾက၏။ လူတို႔အတြက္ မဆန္းေသာကိစၥသည္ လူတဦးခ်င္းစီအတြက္ ထူး၏။
မေမြးခင္ကပင္ သေႏၶျမတ္ႏွင့္သူ၊ ေမြးေမြးျခင္း ေလာကေကာင္းခ်ီးရသူတို႔အေၾကာင္း ဗုဒၶဝင္၊ ခရစ္ဝင္ႏွင့္ ကိုရ္အန္က်မ္းစာ မ်ား၌သာမက သူျမတ္တို႔အေၾကာင္း စာေပမ်ားတြင္ပါေတြ႔ရ၏။
ထိုမွ် မႀကီးျမတ္ျငားလည္း ထိုက္သေလာက္ႀကီးျမင့္သူတို႔၏ ေနျခင္းအတြက္ ေလာကဝမ္းေျမာက္ရသလို၊ ထိုသူတို႔ ၏ေသျခင္း၌ ေလာကနာက်င္ရ၏။ ထိုသူတို႔ေနျခင္းအား ကမၻာေျမသည္အမြန္ျမတ္ အထြဋ္တပ္သေလာက္ ထိုသူတို႔ေသျခင္းအား သခၤါရတို႔၊ အနိစၥတို႔ႏွင့္ ႏွလံုးသြင္းသည့္တိုင္ စုပ္တသတ္သတ္ျဖစ္ရ၏။ “အေသေစာလိုက္တာ” ဆိုသည့္ျမည္တမ္းသံသည္ ထိုသူတို႔အားအေၾကာင္းျပဳ၍လာျခင္း ျဖစ္တန္ရာ၏။
မေမြးခင္ကပင္ သေႏၶယုတ္ႏွင့္သူ၊ ဖြားသည့္မိခင္၏ ဝမ္းရည္စပ္ရသူတို႔အေၾကာင္းလည္း ေလာကီႏွင့္ေလာကုတၱရာ စာေပတို႔တြင္ ေတြ႔ရ၏။ ထိုသူတို႔ေမြးဖြားလာျခင္းအတြက္ ေလာကညည္းတြားရသလို ထိုသူတို႔ေသဆံုးျခင္း၌ ပီတိျဖစ္စရာမဟုတ္ သည့္တိုင္ ေလာကဝမ္းေျမာက္ရသည္လည္းရွိ၏။ “သက္ဆိုး(ဇိုး)ေတာ္ေတာ္ရွည္ခဲ့တာ” ဆိုသည့္ ၿငီးတြားသံသည္ ထိုသူတို႔အား အေၾကာင္းခံျခင္း ျဖစ္တန္ရာ၏။
က်ေနာ္တို႔သည္ “အေသေစာလိုက္တာ” ဟု ဆိုစမွတ္တြင္ေလာက္ေအာင္ ႀကီးျမတ္သူတို႔ႏွင့္ ထိုက္တန္သူမ်ားျဖစ္သလို၊ “သက္ဆိုး(ဇိုး)ေတာ္ေတာ္ရွည္” မ်ားႏွင့္လည္း ေနေနရ၏။
က်ေနာ္တို႔တြင္ ကေနာင္မင္းသားႀကီးကိုရခဲ့ဖူး၏။ တန္ဖိုးထားရေကာင္းမွန္းမသိသူတို႔လက္ခ်က္ျဖင့္ သူေရာသူ႔ႏိုင္ငံပါ ဆံုးရံႉးခဲ့ရဖူး၏။ က်ေနာ္တို႔တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုရခဲ့ဖူး၏။ အထြဋ္တင္ရေကာင္းမွန္း မသိသူတို႔လက္ခ်က္ျဖင့္ သူေရာသူ႔ တိုင္းျပည္ပါနစ္နာေနရ၏။ က်ေနာ္တို႔တြင္ ယခုေခါင္းေဆာင္တေယာက္ရျပန္၏။ ယခုတိုင္ ရွင္သန္ေနရဆဲသည္ ေကာင္းပါ၏။ သို႔ေသာ္ ျပည္ဖ်က္သူတို႔၏ လက္ဖ်စ္တတြက္တြင္ ထိုေခါင္းေဆာင္၏အသက္တာသည္ ေရပြက္ပမာျဖစ္မသြားဟု မည္သူမွ မဆိုႏိုင္ၾက။ ေသာကျဖင့္ အေကာင္းကိုေမွ်ာ္ၾကည့္ရျခင္းသည္ ပူေလာင္၏။ ဒြိဟစိတ္ျဖင့္ ေမွ်ာ္ကိုးရျခင္းသည္ မခ်င့္မရဲျဖစ္ရ၏။ အပူကင္းအေကာင္းျမင္၊ ဧကစိတ္ခ်င့္ခ်င့္ရဲရဲျဖင့္ ကိုးစားရျခင္း၌ အသက္ရာေက်ာ္ပါေစဟုသာဆိုခ်င္၏။
မ်ိဳးျမင့္ခ်ိဳ
No comments:
Post a Comment